26 januari 2013

Kip-Kerriesalade

Ik ben dol op kip-kerriesalade. Alleen die zit vol met E-nummers en ingredienten die ik niet eens kan uitspreken, daar word ik niet blij van! Een tijdje geleden maakte ik deze salade zelf, heerlijk vol van smaak en allemaal ingredienten die ik ken.

Recept Kip-Kerriesalade
1 bakje


1 kipfilet
2 eetlepels mayonaise
2 eetlepels Griekse yoghurt (kwark kan ook) 

peper en zout
1 eetlepel kerriepoeder
(hou je van pittig voeg er dan meer aan toe) takjes verse bieslook
evt stukjes ananas


Snij de kipfilet in een paar stukken. 
Grill de kipfilet in een grilpan gaar (heb je die niet bak hem dan gaar in een gewone pan).
Laat afkoelen en snijd in kleine stukjes van ongeveer een halve centimeter.
Roer de Griekse yoghurt, mayonaise, kerriepoeder, peper, zout en verse bieslook samen met de kip tot een massa. 


Heerlijk op een cracker, stuk brood, toastje of om zo te eten bij wat salade.

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten