25 februari 2013

Gevulde portabella's


Op de markt kocht ik 2 portabella's (hele grote soort kastanjechampignons). Leuk om een keer te vullen leek mij. Dus zo gedacht zo gedaan.... Lekker als lunch of voorgerecht.

Recept Gevulde Portabella's
lunch voor 2 personen

2 portabella's
60 gram gerookte kipfilet (of een restje gebakken kipfilet)
kwart bol mozzarella
1 eetlepel pijnboompitten
handje diepvries-erwtjes
geraspte kaas
creme fraiche

Verwarm de oven voor op 180 graden.
Haal het steeltje uit de portabella.
Snijd de kipfilet fijn en verdeel dit in de portabella.
Verdeel er wat erwtjes overheen.
Snijd de mozzarella fijn en meng deze met de creme fraiche.
Verdeel dit mengsel over de portabella.
Als laatst strooi je er de pijnboompitten en wat geraspte kaas overheen.
Zet ze in een ovenschaal en bak ze in 20 minuten gaar en bruin.

Lekker met wat sla en een snee brood

Eet smakelijk!



2 opmerkingen:

  1. Grappig, ik ken ze als portobello's. Ik heb ze ook eens gehad in bladerdeeg, ik weet niet wat er verder in zat maar het was heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ze ook wel eens gegeten als voorgerecht gevuld met gorgonzola enzo, maar er kwam een klein zwembadje aan vocht vrij tijdens bakken.
    Wel lekker, maar niet echt bijzonder. Ik vond de vulling toen lekkerder.

    BeantwoordenVerwijderen