25 februari 2014

Fotoblog: Rondje tuin (1)

Iedere dag als ik door onze tuin naar onze fietsen loop, 
kan ik het niet laten om even te kijken bij al onze planten...
Onze framboos die we vorig jaar plantte, krijg al hele kleine mini blaadjes... (krijg ze niet goed op de foto)...
Ook onze braam loopt uit! 
Aan de pruimen en appelboom kan ik nog niks ontdekken.... komt vast nog wel...
De rucola is eigenlijk niet weggeweest, dus mijn hoop dat hij zou overwinteren...is uitgekomen.
De bloemkool en spitskool die ik vorig jaar tegen beter weten in te laat erin zette, staat er ook nog... zou het nog wat worden.
Ook de aardbeienstekjes zijn aangeslagen en staat fier en groen overeind.
De knoflook groeit ook gewoon door, wel langzaam... maar hij groeit...ben benieuwd zullen we eigen knoflookbollen hebben?

Alles begint uit te lopen en tegelijk hoop ik maar dat er niet ineens nog een harde vorst periode komt... en tegelijk zie ik ook het onkruid opschieten...toch maar snel onkruidvrij maken, anders is er dadelijk geen doorkomen aan..

We hebben ondertussen ook wat zaden besteld. Deze konden mee met de bestelling van mijn schoonouders. Mijn schoonvader kweekt ook wat stekjes op van planten waar wij anders teveel zaden van moeten bestellen. Deze heeft hij zelf toch ook nodig... Dus voor ons een win-win situatie...

Kan niet wachten tot we kunnen gaan beginnen, maar nog even wachten... het is nog maar februari. 








1 opmerking:

  1. Leuk om te lezen, heerlijk om lekker buiten bezig zijn. Ik heb ook zo'n zin om aan de gang te gaan! Zaterdag al wat planten verpoot het is zulk mooi weer steeds. Een beetje nachtvorst kunnen die wel hebben. Mn stukje groentetuin heb ik omgespit en ligt er klaar voor. Alleen nog wat bemesten en dan eind maart ga ik het eerste zaaien.
    Ik heb een plattegrondje gemaakt met waar ik wat ga zaaien/ poten. Sommige ga ik binnen voorzaaien. In de rest van de tuin zit al behoorlijk veel onkruid (door het warme winterweer denk ik), als het een beetje weer is doe ik steeds een stukje.
    Alles loopt hier ook al zo uit! De krokussen bloeien, de eerste narcissen. En de vaste planten zijn ook al zo aan het uitlopen. Hoop ook niet dat het nog erg hard gaat vriezen, dat is zo jammer van de hortensia's.
    Vandaag nam Aart mn man een stapel zinken emmers en grote potten mee die anders bij het afval/ puin terecht zouden komen op z'n werk. Zoiets vind ik helemaal leuk, weer wat mooie potten erbij waar ik kruiden in ga zetten/ kweken.

    BeantwoordenVerwijderen