23 september 2014

1 Jaar voorbij....

Vorig jaar begon ik aan de uitdaging om een jaar lang geen kleding te kopen... Ik kocht graag kleren, fijn om te neuzen en opzoek naar iets leuks nieuws...vaak kocht ik dingen die ik niet nodig had, maar wel leuk was...

de uitdaging begon voor ons in september en ondertussen is het weer september....



Heel het jaar heb ik geregeld update's geplaatst en nu een laatste als afsluiting...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik op 2 weken na het jaar niet vol gemaakt heb...
Half augustus heb ik schoenen gekocht, schoenen waarvan ik wist dat ik ze nodig had en ik zag ze ineens staan in de uitverkoop voor 70% korting... uiteindelijk kocht ik 2 paar voor 12,-. Ik heb in de winkel staan dubben...want mijn jaar was nog niet om, maar ja om ze nou 2 weken later duurder te kopen... Uiteindelijk besloot ik ze te kopen en wat ben ik er blij mee.
Op vakantie hebben we aardig wat slecht weer gehad en we kwamen daardoor wat vaker in winkels en daar liepen we ook tegen wat dingen aan die we nodig hadden. Hans had nieuwe shirts en polo's nodig en die waren daar flink afgeprijsd. Ook ik heb daar nog wat nieuws gekocht....

Toen het eenmaal echt september was heb ik "echt" gewinkeld... Ik kocht 2 nieuwe jurken en het zo gewenste blauwe lange vest. Ook kocht ik wat nieuwe shirts en een hempjes. Ook kocht ik een nieuwe winterjas... Mijn oude was eigenlijk te groot en waaide de wind er vanaf de onderkant in...  Wat ben ik er blij mee... veel blijer dan dat ik vroeger was... Blauwe laarzen zijn ondertussen ook binnen... de zolen van mijn oude waren helemaal kapot.... 

Hierna koop ik voorlopig weer niks.... misschien van het voorjaar weer, maar enkel als ik echt wat nodig heb...Ik wil proberen om hooguit 2 keer per jaar wat te kopen, maar of het zo in de praktijk ook zal werken moet nog blijken....

Bedankt voor het volgen van mijn uitdaging het afgelopen jaar en de bemoedigende woorden...

Bedankt!

4 opmerkingen:

  1. Wat goed van je. Heel bewust worden wat wel en niet echt nodig is. Ik vind te pas en te onpas kopen ook echt onzin en vraag mezelf dan ook altijd af of ik het echt nodig heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel goed van jou om zo bewust te worden van alle overbodigs. Ik ben gezegend met het ontbreken van een koopprikkel (ben ik wel een echte vrouw? vraag ik me soms af) Ik heb een hekel aan winkelen. Al 30 jaar geef ik niet meer uit dan 50 euro per JAAR aan kleding. Als ik al iets koop is het in de uitverkoop met minstens 70%korting. Verder zeg ik ja op alle afdankertjes van mijn moeder, dochter of vriendinnen en maak er dan iets van. Al zijn het maar pannenlappen, in het geval van een echt onbruikbaar kledingstuk...Schoenen zijn nog de grootste kostenpost. Ik geef jaarlijks 30 van die 50 euro aan schoenen uit. Ga ik slecht gekleed? Men zegt van niet. Integendeel. Vaak hebben mensen spijt dat ze mij hun impulsaankopen als afdankertjes hebben gegeven, als ze zien wat ik er mee doe. Dan geef ik ze overigens terug. Het is een kwestie van geven en nemen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super zeg!
      Knap als je er zo om wilt en kunt gaan.
      Dat vind ik voor mezelf niet nodig... Maar het overbodige kopen we niet meer :)

      Verwijderen
  3. Ik ga het ook eens proberen! Ik heb ook de kast vol met kleding hangen.
    Het is volgens mij een kwestie van combineren en oppimpen met sjaaltjes.

    BeantwoordenVerwijderen