26 september 2014

Tuin Salade

Op de zondag na de vakantie dook ik onze tuin in 
vond een prachtige stronk broccoli, 
een handje bonen, 
in de kast had ik nog aardappels die we al eerder die week uit de tuin gehaald hadden, 
plukte nog wat sla, 
pakte nog een rood uitje die nog te drogen hangen in de schuur...
haalde een mini courgette van de plant...


In de kast vond ik nog wat kipfilet, cashewnoten en champignons....

Dat alles maakte deze heerlijke salade...
de broccolie, aardappeltjes en de boontjes kookte ik beetgaar, 
de champignons, ui en courgette roerbakte ik
de sla werd gewassen, de kipfilet gesneden en 
alles in bakjes op tafel en genieten maar....
de jongens plukte eruit wat ze lekker vonden 
wat voel ik me dan rijk dat ik zo lopend door ons tuintje een maaltijd bij elkaar kan sprokkelen...

Nu nog een minder smakelijk verhaal 
Wisten jullie dat rupsen dol zijn op broccoli,
maar de stronk die ik eraf haalde was niet aangevreten...
toen ik hem schoonmaakte zaten ertussen de stronkjes heeel veeeel rupsen...

Dus dat was wassen, nakijken, wassen met zout, nog een keer nakijken en nog maar eens wassen en toen nog eens samen gekeken en ja toen mochten ze echt de pan in....
Ik vind het heerlijk om groenten uit eigen tuin te eten, maar al die beestjes... tja dat zal wel gaan wennen toch ;). Daarnaast zet het me ook aan het denken, wat voor troep wordt er op de groente gespoten om te zorgen dat er geen beestjes in of op komen. En krijg ik die troep dan ook binnen? Uhmm volgend jaar nog maar wat meer broccoliplantjes neer zetten ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten