17 oktober 2014

No-Waste: Verjaardagsrestjes

Na een weekend vol feest en lekker eten hadden we wel wat restjes over.
Daar maakt ik nog een lekkere maaltijd van ...
want weggooien doen we natuurlijk niet ;)

Ik had nog wat tomaatjes en blokjes kaas over, deze sneed ik fijn en de kaas raspte ik..Ook hadden we nog wat maiskolven over, deze konden ook weer opgewarmd worden.
In de koelkast vond ik ook nog een restje pasta...en wat andere groente restjes van de groente dip. 


Ik roerbakte alle groente, voegde een scheut gezeefde tomaten en een restje mais uit een blikje toe 
ik bracht het op smaak met een eetlepel tacokruiden.
De pasta ging er ook bij in.

In de koelkast lag ook nog een stuk courgette, deze schaafde ik heel dun en roerbakte ik
daarbij ging een mengsel van 2 eieren en slagroom


en zo bakte ik een hele simpele courgette frittata...
samen met een restje tortilla chips hadden wij een heerlijk en gezond maaltje

1 opmerking:

  1. En dat zal vast heerlijk gesmaakt hebben. Restjes, oftewel kliekjes, waren vroeger al mijn favoriet. Ik vind heel veel eten de volgende dag zelfs nog lekkerder smaken....
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen