13 januari 2015

Goede voorbereiding....

.....juist is het halve werk....
In de december periode heb ik meerdere weken, bij het dubbele gewerkt.
Dat kost bij iedereen wat aanpassingsvermogen.
Ook op manlief zijn werk is het extra druk... 
Dat totaal plaatje zorgt voor onrust, maar die door een goede voorbereiding toch in goede banen geleid kon worden. Zo bv met ons avondeten en lunch. Brooddoosjes werden 's avonds gevuld. Op de zondagen heb ik soep gekookt. Genoeg voor 4 porties. Gelijk verdeeld over de bakjes, vulling erbij en in de koelkast. Zo konden Hans en ik beide 2 keer in de week een verantwoord en lekker soepje eten als lunch. 

Ook heb ik vaak 's avonds het eten voor de volgende dag grotendeel of geheel klaargemaakt... want ik ben in tijden zoals toen erg snel geneigd naar lekker, makkelijk en vooral slecht eten... Ja ik weet het..  ;)....maar door het al klaar te hebben is dat geen optie... "want het staat al helemaal klaar".


Hierboven een soepje van een grote hoeveelheid van broccoli stronken die ik tijd geleden invroor. Ik fruitte 2 uien met wat knoflook, daarbij de in stukken gesneden en bevroren stronken, beetje water, bouillonblokje erbij... Tijdje laten koken, pureren en nog wat kruiden toevoegen.
Bij deze broccolisoep ging als vulling wat gebakken spekjes, wat gebakken champignons en voor mijzelf een klein gesneden tomaatje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten