3 april 2015

Review: Knoflooksnijder van Rosti Mepal

Of ik een review wilde schrijven...
Daar zeg ik niet snel nee tegen, 
want hoe leuk is het om nieuwe producten of materialen te testen...

Dit keer kwam het verzoek van Rosti Mepal..
Rosti Mepal ken ik vooral van de geweldige anti lek bekers, brooddozen
Maar ik ken ze ook van het servies wat vroeger altijd mee ging op vakantie op de camping...

Ken je de serviezen van ze?
 Ik ken ze vooral van vroeger... Toen ik op hun site keek was ik blij verrast... wat waren die serviezen veranderd... Dat is ook leuk voor thuis... om buiten van te eten of voor een verjaardag... 


Maar goed ik ging die serviezen niet testen... die kwam ik gewoon tegen.

Ik mocht de knoflooksnijder testen.
In de keuken gebruik ik veel knoflook. 
Maar dat snijden of persen gaat nooit heel gemakkelijk
en als het al gemakkelijk gaat, dan sta je vaak te tobben om de knoflookpers schoon te krijgen.

 Om me heen hoor ik ook altijd veel klachten over het schilletje wat er niet af wil.
Daar heb ik eerste een tip voor jullie.
Je neemt een groot mes, met een breed lemmet.
Leg het ongepelde teentje knoflook onder het met en druk er hard op met de palm van je hand op.
Dan plet je hem en dan kan je zo het schilletje eraf halen.

Dan komt de knoflooksnijder kijken

Hij bestaat uit 2 onderdelen.
een soort huls en de snijder, wat opvalt is dat hij erg zwaar is
maar wel prettig in de hand ligt...


Het knoflook teentje ging erin


Snijder erin, even goed drukken of een goede "klap" erop
en je hebt mooie stukjes knoflook...


So far, so good
Nu het schoonmaken nog
Zoals je ziet zit de knoflook tussen tussen de staafjes van de snijder.


Daar hebben ze goed over nagedacht bij Rosti Mepal
Boven de witte staafjes zit een schuifje, 
door deze naar beneden te schuiven, schuif je de staafjes schoon
even spoelen onder de kraan en daarna kan hij evt nog de vaatwasser in.


Ik ben erg tevreden over de knoflooksnijder,
hij werkt goed en snel, 
en is makkelijk schoon te maken.

Hij is wel een beetje prijzig, €14,99
maar door de jaren heen heb ik wel geleerd dat goed keukengereedschap 
wel wat mag kosten. En daar valt deze knoflookpers onder :)

Nieuwsgierig?

2 opmerkingen: