22 mei 2015

Home made waterijsjes..

Het kwik stijgt en dus is het weer voor ijsjes... en natuurlijk maken we die zelf ;)...
nou moet ik eerlijk bekennen dat ik het nog nooit gedaan heb...
Heb al heel lang van die vormpjes en de keren dat ik het probeerde was het een fiasco.


Dus ze verdwenen onderin de kast en ik kocht gewoon pakken ijsjes.... Naast dat dat duurder is, zit er ook heel veel suiker in en allerlei andere stoffen waar ik niet vrolijk van wordt.

Waterijsjes zijn simpel te maken, want het is eigenlijk gewoon water met een smaakje.


Recept waterijsjes
(nou ja een recept is het niet echt ;)...)

Je neemt je favoriete siroop, zelfgemaakt of zelf gekocht. Met of zonder suiker. Dat mag je allemaal zelf beslissen.
Doe in ieder vormpje een beetje siroop.
Vul het vormpje verder met water en roer met een lepeltje even door.
Dekseltjes erop en in vriezer.
Na een paar uurtjes heb je heerlijke zelf gemaakte ijsje.



Ik gebruikte mijn eigen gemaakte siroop van bramen en vlierbessen. En die andere witte ijsjes die je ziet op de foto's? Dat is een ander recept en dat recept komt binnenkort ook online.


Mijn testpanel bestaande uit een jongetje van 7 en een jongetje van 5 keurde het met een meerderheid van stemmen goed ;).....

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Ik hoop hetzelfde te gaan doen met de aardbeien uit de tuin, gewoon pureren en dan in ijsvormpjes gieten. Geen idee of het gaat lukken, zo nieuwsgierig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij ons is het een groot success! Op de A.llerhande site staan goede ideeen idd. met gepureerd fruit (o.a. cranberry, aardbei, blauwebessen) Waar natuurlijk naar hartelust op gevarieerd kan worden. En zonder allerlei rommel!
    Succes met experimenteren, groet, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je eens kijken op pinterest... Oeiiii te lekkere ideeën allemaal ;)

      Verwijderen
  3. Ik heb het vorig jaar met mn peren gedaan. Veel in 1x rijp. Had ze gepureerd en ingevroren, misschien n volgende x wat citroensap er door, om het verkleuren tegen te gaan. Zelf vond ik ze erg lekker, mijn jongens minder, maar die zijn ook.niet dol op peren.
    In het kookboek van Williene staan ook recepten, met kokosmelk en fruit.
    Groet, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Binnenkort komen er nog meer lekkere recepten voorbij ;)

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Met yoghurt kan je ook ijsjes maken. Daar komen ook nog recepten van online ;)

      Verwijderen