23 mei 2015

Komkommersalade

Hans en ik gingen samen uit eten en bij ons hoofdgerecht kregen we meerdere bakjes met aardappeltjes, groente en een bakje met een soort komkommersalade ofzo....
Ik was eigenlijk al klaar, maar nam toch nog een hapje en dat was zo lekker.... dat ik het bakje leeg at :)... Tijd om het thuis eens na te maken, want ik heb het in het restaurant natuurlijk goed bekeken.


Het namaken lukte goed en ik heb er ondertussen al lekker gesmuld van mijn eigen komkommersalade. Het is een salade zonder poespas, hele simpele basic ingrediënten. Een salade die het erg goed zal doen bij een BBQ of bij wat toastjes en dippers....


Lekker op zo'n zomerse dag....
en stokbroodje... wat salades en smullen maar...
wat je in die ander bakjes kan doen? Nou dit bv... en je kan ze allemaal zelf maken of zelf kopen natuurlijk ;)



Recept Komkommersalade
bak vol

1 komkommer
1 appel
halve paprika
halve rode ui
beetje citroensap
scheutje olijfolie

Het is heel simpel te maken, de ui, paprika en de appel moet je heel fijn snipperen. Vind je dat lastig? Onderaan dit blog vind je een video waarin Herman den Blijker goed uitlegt hoe je als een pro kan leren snipperen ;).


Halveer de komkommer en snijd deze in smalle reepjes. 
Doe alles in een schaal, voeg een beetje citroensap tegen het verkleuren toe en een flinke scheut olijfolie.
Roer alles goed door en zet de schaal voor minimaal een uurtje in de koelkast, dan kunnen de smaken goed intrekken!





Filmpje hoe uien (of andere dingen) fijn te snipperen...

3 opmerkingen:

  1. Lijkt me erg lekker ga ik zeker eens proberen, gezellig pinksterweekend.
    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm lekker, ga ik van het weekend gelijk proberen. Er gaat altijd een appel en ui/augurken door de sla hier dus
    ik verwacht dat het erg lekker is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker, dit ga ik onthouden! Bedankt om te delen! :)

    BeantwoordenVerwijderen