14 januari 2016

Kaneel-Amandelen

Kennen jullie kaneel-amandelen?
Amandelen met een laagje chocolade en een laagje kaneel...
Erg lekker en ook nog eens leuk om weg te geven. 
Zeker als je meerdere soorten chocolaatjes of bonbons zelf maakt...


Je hebt 3 dingen nodig...
5 als je een vork en bakpapier meerekent


Je hebt nodig:
amandelen
kaneel
pure chocolade

Smelt de chocolade en zeef de kaneel in een bakje


leg wat amandelen in de gesmolten chocolade,


"vis" ze eruit met een vork en tik een paar keer op de rand van het schoteltje zodat het teveel aan chocolade eraf gaat


leg de amandel in de kaneel en zorg dat er aan alle kanten wat kaneel zit 


haal de amandel eruit en leg hem op bakpapier

 

Als je alle amandelen gedaan hebt, strooi je nogmaals wat kaneel over de noten en laat ze opstijven


Erg lekker bij een kopje thee of koffie!


Heb jij ze wel eens gegeten of zelf gemaakt???

2 opmerkingen:

  1. Lijkt me heerlijk! Ga ik snel een x maken. Ik koop wel eens hazelnoten met chocolade maar dat is niet zonder een nummers. Jouw recept wel. Hoera!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze super lekker en ook mijn man is een liefhebber. Maar zelf maken is toch veel beter/leuker, dit ga ik proberen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen