13 september 2016

Honing mosterd dressing


Dressings maakte ik eigenlijk nooit zelf... nou ja... Soms maakte ik wel zelf een dressing op basis van yoghurt en/of mayonaise. Vaak had ik het te druk vond ik ... En eigenlijk te weinig moeite gedaan om een lekker recept te vinden.... 



Nu stond ik laatst in de keuken van Yvonne van het Counselings Atelier. En die maakte gewoon zomaar even haar eigen dressing.... Eerst kwam er een jam potje uit de kast, toen wat olie, moster, honing en een azijn... Dat ging in de juiste hoeveelheden in het jampotje en schudden maar... En dat was me toch lekker... en dat was het moment, dat ik besefte dat ik mezelf dus jaren zonder goede reden zulke lekkere dressing had ontzegt... Dat zelfde weekend maakte ik mijn eigen variant... Super zeg... 



Recept Honing mosterd dressing

3 lepels olijfolie
1 lepel fijne mosterd
1 lepel dunne honing
1 eetlepel rode wijn azijn
1 theelepeltje balsamico azijn
2 theelepels verse tijm
2 theelepels bieslook
snufje zout

Hak de bieslook fijn en ris tijm van de takjes. 
Doe alle ingredienten in een jampotje. 
Draai de deksel er goed op en schudden maar. 
Ik maakte hem al een dag eerder zodat de smaken erin konden trekken.
Je kan hem makkelijk een paar dagen in de koelkast bewaren. 



Jullie snappen wel dat ik nu natuurlijk met geen mogelijkheid meer een fles dressing kan kopen ;)... Deze dressing combineert geweldig met de kleurrijke salade die vorige week online kwam.

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk om even tussendoor te maken als ik een hele dag lekker sta te kokkerelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk recept! Normaal maakte ik ook nooit dressing maar, de honing mosterd dressing heb ik nu al een aantal keer gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi HCA... wat fijn dat je er wat mee kan... grappig dat jij ook nooit zelf dressing maakte... dat is nu vast anders :)

      Verwijderen
  3. Ook ik heb hem inmiddels gemaakt, helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele fijne dressing is dit! Zelfs als je geen bieslook of tijm in huis hebt is deze erg lekker

    BeantwoordenVerwijderen