9 december 2016

Voorgerecht: Bouillon met champignons en tortellini's ... kerst@2016

Voor het kerstmenu, wilde ik graag soep als voorgerecht maken. Tomatensoep is dan een goede keuze of champignon, maar ik wilde wat anders... lichters.... Ik kwam uit op deze bouillon met tortellini's. In het originele recept worden er geen champignons gebruikt, maar dat vond ik een lekkere aanvulling.


Ik vulde luxe waterglazen met deze bouillon, ik had genoeg voor 8 personen. Wil je een groter voorgerecht, serveer dan nog wat stokbrood of luxe soepstengels bij de bouillon of maak wat meer bouillon zodat je grotere porties kan verdelen. 



Recept Bouillon met champignons en tortellini 
4-8 personen

1 pot runderfond
1 bouillontablet
75-100 gram ongekookte tortellini
100 gram champignons
2 bosuitjes
water
parmezaanse kaas
Italiaanse kruiden


Breng de fond met 300 ml water en het bouillontablet aan de kook.


Snijd ondertussen de champignons in smalle reepjes en voeg deze samen met de tortellini's toe aan de bouillon.
Voeg dan ook 1 eetlepel Italiaanse kruiden toe.
Kook deze gaar in 8 minuten en schenk je glazen vol.
Snijd ondertussen de bosuitjes in fijne ringetjes en serveer deze in een apart bakje erbij. 


De bouillon kan je makkelijk eerder maken. Kook de bouillon dan maar 5 minuten en warm hem voor gebruik op, maar laat hem niet nog heel lang koken, want dan heb je wel erg zachte tortellini's. 


Ik serveerde al de glazen (die ik voor verwarmde in een bak met heet water) op een grote houten snijplank, legde op dezelfde plank de parmezaanse kaas en het bakje met bosuitjes. Zo kon iedereen naar eigen smaak de kaas en uitjes toevoegen. Op deze manier presenteer je het leuk en heb je iets minder vaat in de vaatwasser of op je aanrecht ;).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten