19 januari 2017

Bespaartips: Verzekeringen vergelijken

Deze maanden komen er van diverse bloggers en bekenden van ons hun budgetten en tips om te besparen voorbij. Bij iedere vragenlijst heb ik er een quote uitgeplukt. Rondom die quote wil ik jullie diverse tips geven...   Deze keer de quote van Ria





Ik moet bekennen dat ik erg laks ben in bovenstaande tip...  Vond het niet de moeite om er naar te kijken en dacht ook eerlijk gezegd dat het niet veel zou schelen. Ondertussen moest ik ivm de vele benodigde fysiobehandelingen overstappen. Ik legde alle mogelijke verzekeringen naast elkaar, bekeek alle pakketen en koos een andere. Dat bespaart ons iedere maand wat en ik ga er vooruit qua behandelingen. Uiteraard zit hier aardig wat tijd in en moest ik heel veel voorwaarden doorlezen en dekkingen naast elkaar leggen.Maar ik vond het zeker de moeite en fijn dat het nu voor een jaar geregeld is. Bij onze nieuwe verzekering was geen medische keuring nodig en kon zonder problemen overstappen. 

Ook eind vorig jaar veranderde we ons telecom-abbonement. Er wijzigde iets in de voorwaarden en ik ging op jacht naar een goedkoper abbonement. Dat vonden we. Al had het heel wat problemen met overstappen binnen onze eigen aanbieder... Maar daarna werd het recht gezet en hebben we een stuk voordeliger abboment. Dat was zeker de telefoontjes waard. 

Voor de energie zitten wij voorlopig nog vast aan een contract, maar heb van diverse kanten begrepen dat dat ook veel kan schelen. Dus tegen die tijd gaan we zeker eens verder kijken dan onze huidige leverancier..

Er zijn heel wat site's waar je heel gemakkelijk alles naast elkaar neer kan leggen. Ik zette er een paar voor je op een rijtje. 



 vind ik een hele prettige site omdat je er alles kan vergelijken. Telecom, zorgverzekering, andere verzekeringen en energie. 

Telecom en tv vergelijken kan je ook doen op www.prijsvergelijken.nl en op www.providercheck.nl

Voor je zorgverzekering kan je ook www.zorgkiezer.nl gebruiken, maar ook de eerste genoemde site is hierin erg sterk. 

Je auto verzekering eens vergelijken? Dat kan goed op www.autoverzekeringen-vergelijken.nl . Zelf hebben we geen autoverzekering omdat we een auto van de zaak rijden. Daardoor heb ik dus ook echt geen idee waar je op moet letten of hoeveel je zou kunnen besparen.

Als laatste kwam ik nog een site tegen waar je spaarrentes kan vergelijken ... www.spaarrente.nl ... Aangezien de rentes tegenwoordig ontzettend laag zijn, kan het geen kwaad om eens te kijken waar je de meeste rente kan krijgen. Ik moet eerlijk zeggen dat bij het vergelijken mijn wenkbrauwen omhoog gingen. Binnenkort toch maar eens kijken hoe we evt kunnen overstappen... 

Vergelijk jij je verzekeringen, energieleverancier of provider ieder jaar? Al veel bespaard ermee? Of ben je net als ik... heel erg honkvast en ga je voor het gemak.... 

3 opmerkingen:

  1. Wij kijken elk jaar alles na, kun je veel mee besparen. Als we ergens tevreden zijn bellen we gewoon op. Ze willen dan vaak best korting geven voor het nieuwe jaar omdat je anders overstapt. Dat bellen doet mn man daar ben ik geen ster in haha. Ik zoek het eerst allemaal uit.

    Als je weinig of nooit wat van je eigen risico gebruikt bij zorg kun je je eigen risico hoog zetten. We hebben wel een apart spaarpotje voor onverwachte zorgkosten. Aanvullend heb ik zelf allemaal opgezegd dit jaar. Soms is het goedkoper om zelf iets te betalen. Manlief wel veel fysiobehandelingen.

    In dec nog even controle tandarts bijv om te kijken of er grote verwachte kosten zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De zorgverzekeringen kijken we elk jaar na, net als de energieleverancier. Telefoon wijzigden wij ook een paar maanden geleden, ander pakket bij dezelfde provider. Wat een ellende: bijna een maand lang zaten we zonder telefoon en heel slecht internet... De overige verzekeringen kijken we zo'n beetje om het jaar na.
    Zelfs van bank wisselden we 2 jaar geleden, ook wel omdat de bank waar we zaten bij ons op dorp ging sluiten. De nieuwe bank gaf daarnaast ook net wat meer rente. Op zich ging het overstappen heel gemakkelijk, het eerste jaar hadden we ook overstapservice waardoor alles automatisch werd door geboekt, maar na dat jaar bleken er toch een paar wijzigingen niet goed te zijn doorgevoerd waaronder mijn werk (kreeg ineens geen salaris meer...), de hypotheek (ook niet echt handig, kon gelukkig snel recht gezet worden) en de speeltuin vereniging die steeds de melding kreeg dat ons saldo niet toereikend was (schaam, schaam) Er stond natuurlijk wel genoeg op, maar ze hadden niet het juiste rekening nummer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is inderdaad goed om dit goed te bekijken. Ik heb zelf gewoon één adviseur die zowel mijn verzekeringen als hypotheek verzorgd. Ik vind dit heel handig. Aangezien er zoveel aanbod is, kan het soms wat onoverzichtelijk worden en zo krijg ik altijd deskundig advies.

    BeantwoordenVerwijderen