2 juli 2013

Kersen en karnemelk

Onze jongste zoon at van de week voor 't eerst kersen. Hij zat te smullen! Heerlijk, kan zo genieten van 't genietende gezicht van een van m'n mannen.... Maar alleen die pitten.. Die moesten natuurlijk uit z'n mond worden gevist. Ijverig hielp ik hem in de hoop z'n kleren schoon te houden. Dat ging ook erg goed en ja ... Dan verslapt je aandacht. Hij ging ze zelf uitspugen, dus ik dacht even iets anders te kunnen doen... Fout ;)... 


Gelukkig bestaat er zoiets als Google. Google gaf uitkomst en al snel las ik dat kersenvlekken eruit gaan door de kleding te weken in karnemelk. En laat ik nou altijd wel karnemelk in huis hebben. Dus kleding met vlekken in een bakje. Halve liter karnemelk erbij.... (Kleding koop je niet nieuw voor de prijs van een halve liter melk). Nachtje laten weken, goed uitspoelen en ja hoor de vlekken zijn eruit.... 
Hoe is 't mogelijk... Geen idee... Maar 't werkt. Vond het zo'n geweldige tip dat ik hem met jullie wilde delen. Misschien werkt het ook wel met andere vlekken, maar dat weet ik niet dat mogen jullie zelf proberen...


Hebben jullie nog super goede tips voor vlekken?
Wat deed jullie moeder of oma altijd met de vlekken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten