20 januari 2014

Kiwi-eiwit smoothie

Ik ben dol op smoothies als ontbijt of lunch...
Heerlijk en snel om te eten
Duurt wel weer wat langer om te maken dan een snelle reep koek, maar ja daar word ik niet gelukkig van.
Ik wilde graag weer wat op mijn eten letten zo na de feestdagen en ging ze dus ook weer volop maken voor mezelf.
Wat ik wel altijd merk met smoothies dat ze door de flinke hoeveelheid koolhydraten (fruitsuikers) uit het fruit, me snel weer het gevoel geven honger te hebben.


Toen ineens bedacht ik me dat mensen vaak eiwitshakes drinken en hierdoor flink afvallen. Nou ben ik echt geen voorstander van zulke dieeten, maar feit is dat eiwitpoeder een langer verzadigd gevoel geven. Eiwit poeder zit bv ook in de crackers die ik zelf maak. 
Ik ben eens gaan experimenteren met eiwitpoeder door mijn smoothies heen en dat gaat heel erg goed. Super goed! Ik heb echt geen trek en Hans ook niet. Echt heerlijk!
Het eiwit proef ik niet meer terug er moet alleen wat meer water of ander vocht toegevoegd worden, omdat hij anders te lobbig is.
Eiwitpoeder is te koop bij de gezondheidswinkel, vraag wel even advies want ze hebben verschillende soorten. Je moet gewoon de normale hebben (niet die voor sporters) en met een neutrale smaak. Het is niet erg goedkoop, maar je doet er erg lang mee en maak dan gelijk eens een cracker ;)

Genoeg over eiwitpoeder, wil je graag ontbijten of lunchen met smoothies... 
probeer dit dan eens!


Recept Kiwi-eiwit smoothie
1 persoon

2 rijpe kiwi's
1 banaan
karnemelk, melk, yoghurt of een melkvervanger zoals soyamelk of amandelmelk
1 eetlepel lijnzaad
2 flinke theelepels eiwitpoeder
evt water

Maak het fruit schoon, snijd het in grove stukken en doe dit in een hoge kan.
Doe hier het eiwitpoeder en het lijnzaad erbij.
Voeg ook alvast een flinke scheut karnemelk toe.
Blender dit alles met de staafmixer, voeg net zoveel melk toe tot hij goed drinkbaar is.
Als je Griekse yoghurt of yoghurt gebruik zal je ook wat water moeten gebruiken om hem drinkbaar te krijgen. Pas er wel mee op, want je kan hem zo ook te waterig maken.

Laat me weten wat je ervan vindt!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten