14 februari 2014

Romige paprikasoep


Soms heb je comfortfood nodig... en bij mij is dat vaak iets warms en hartigs...
Ik had trek in soep...

Ik maakte deze romige paprikasoep hetzelfde als de 
tomatensoep uit de oven, alleen paste ik de ingredienten aan...

Heerlijk smullen!

Recept Romige paprikasoep

4 paprika's
2 uien
4-5 flinke tomaten
2 tenen knoflook
balsamico azijn
olijfolie
peper en zout
water
slagroom
tuinkers
evt een stukje rundvlees

Verwarm de oven voor op 200 graden.
Was en snijd de tomaten en paprika's in grove stukken.
Snijd ook de uien in grove ringen.
Neem een bakplaat met een opstaande rand en leg hier alle groentes op.
Leg de 2 tenen knoflook er ook bij.
Besprenkel alles met wat balsamico azijn en flink wat olijfolie.
Voeg nog wat peper en zout toe.
Zet de bakplaat voor minimaal 30 minuten in de oven.
Dit kan ook wat langer, check even of de paprika's goed zacht geworden zijn.
Wil je het wat langer in de oven laten, zet de temperatuur dan wat lager.
Schep alle groente in een pan en schenk het vocht er ook bij.
Maak er een gladde massa van met een staafmixer en voeg water toe tot je een goede dikte hebt bereikt.
Proef goed en voeg evt nog wat peper en zout toe.
(ik had nog een restje rundvlees staan, dit sneed ik fijn en deed het erbij.... mmmm maakte het helemaal af)
Serveer met een scheutje slagroom en een pluk tuinkers.

Eet smakelijk!

3 opmerkingen:

  1. Hmmmm, ziet er heerlijk uit. Ik ben ook een echte soepeter. Vanavond komen er eters bij ons en staat er pompoensoep op het menu.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is zeker smullen Suzanne!
    Echt genieten en heerlijk op dagen zoals deze...
    De tuinkers had ik nu gekocht in een bakje in de aanbieding bij onze appelboer... Maar het gaat zeker weer zelf gekweekt worden. Lekker, snel en leuk voor de kids!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een goede tip! als ze hier niet komen, dan laat ik je zou gewoon opsturen ;)

    BeantwoordenVerwijderen