12 maart 2014

Maten van theelepels en eetlepels


Ik krijg best wat vragen over het gebruik van eetlepels en theelepels
Graag leg ik het uit.
Ik gebruik hiervoor de rode maatlepel...
en dus geen thee/eetlepel uit mijn lade.
In mijn recepten bedoel ik dus ook de officiele maten..

Van de maatlepels zijn vaak bij de Hema, Marskramer, Blokker, Dille en kamille en andere kookwinkels te koop..
Vaak zie ik ze ook voorbij komen bij een kringloopwinkel.
Dus ik zou zeggen schaf zo'n lepel aan, dan weet je zeker dat je de juiste hoeveelheid gebruikt!

Hieronder in de tabel kan je de inhoudsmaten ook zien..

Algemene Inhoudsmaten 
1 koffielepel = 4,5 gram 
1 eetlepel = 12 gram 
1 dessertlepel = 8 gram 
1 sauslepel = 25 gram 
1 pollepel = 150 gram 
1 koffiekopje = 125 gram 
1 grote koffiekop = 225 gram 
1 plastic bekertje = 125 gram 
1 soepkom = 250 gram 
1 dessertschaaltje = 150 gram 
1 klein waterglas = 150 gram 
1 groot waterglas = 250 gram 
1 wijnglas = 125 gram 
1 schuimwijnglas = 100 gram 
1 klein bierglas = 250 gram 
1 groot bierglas = 330 gram 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten