17 december 2014

Kerst-Menu.... Kids-special

kerstkaart Jip en Janneke

Ja ja de kinderen willen natuurlijk ook wat met zo'n lekker kerstmenu...
Wat mij betreft eten kinderen gewoon mee...
maar eerlijk is eerlijk sommige dingen zijn niet geschikt voor ze...

Bij ons zijn ze niet gecharmeerd van allerlei bijzonder vlees...
geen probleem, rond de feestdagen is er bij veel supermarkten vlees te krijgen in de vorm van een ster of kerstboom...
Ik kan de kerst van onze jongens tot een geweldig feest maken door die te kopen en bakken voor ze... Nou dat doe ik dan met alle liefde...

Dit jaar zagen ze mij scheuren in Allerhande's, Hallo Jumbo's en Boodschappen... "wat doe je" .... "lekkere dingen uitzoeken"... 
Nou ik hoorde ploffen en toen zaten er 2 manneke's ook te scheuren... We spraken af dat ze een collage zouden maken van wat zij echt lekker vinden... en dan zou ik er wat dingen van kiezen die ik voor kerst zou kopen. Het verschil vind ik geweldig om te zien... 
Thomas heeft een hele volwassen smaak... en is dol op vis, vlees, worst en natuurlijk ook op koek, noten en chocolade :).... 


Matthijs is een echte chocoholic... oh wat is hij er dol op... maar ook koekjes, croissants en toetjes hebben ook zijn voorkeur :)



Ook zo je zelf hamburgers kunnen maken en daar sterren uit kunnen steken met vormpje.

----------------------

Eet je salade...
Steek vormen uit komkommers


Kies een groente uit die ze lusten...
Zorg voor voldoende stokbrood...

en toetjes....

ohhh ja daar maak ik hun diner helemaal goed mee :)

---------------------------------

Daarnaast vinden onze jongens het erg leuk om versieringen voorop tafel te maken of een menu te schrijven...

Maar ze hebben hier ook wel eens voor ober gespeeld, nette kleertjes aan en een klein diepblad... en dan "fingers crossed", tijdens het stukje wat ze moeten overbruggen van de keuken naar de tafel :)

Een lange tafelsessie gepland?
Dek een klein tafeltje voor de kinderen en zorg tussen de gangen door voor kleurplaten en kleurpotloden en leuke spelletjes...

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee om de jongens een collage te laten maken! Hier dit jaar opnieuw een simpel 'kerstdiner': ragout in van die bakjes vooraf (bij de meiden fruit erin ipv ragout ;-)) dan stoofpeertjes, bonen in spek of pittige doperwtjes, zelf gemaakte appelmoes, aardappelkroketjes en voor de meiden patatjes, kipfilet en dan (vooral!!) een toetje: de meiden wilden dolgraag zo'n toetje met van die smartjes. Voor ons ijs, makkelijk dus en iedereen geniet ;-) Op een andere dag in de vakantie gaan we gourmetten, dat gaat ook op zo'n soort simpele manier, maar dat vinden ze zó leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goh ilse,wat ben je toch vindingrijk,een collage!wat leuk dat je kinderen daar zoveel in betrokken worden!veel ouders krijgen hier leuke tips en ideetjes van jou!chapeau,hoor!groeten debora

    BeantwoordenVerwijderen