22 januari 2015

Schuin toetje... :)

Zoals ik al eerder schreef heb ik in december Pintrest weer ontdekt....
Zo vond ik daar ook het idee voor dit toetje...
Smullen en te maken met meerdere soorten toetjes zoals de bedenkster van dit idee schrijft.
Wil je er meer over lezen klik dan even door naar de site waar ik dit Idee vond.

Het schuine toetje vond ik vooral grappig en
ik wilde hem graag maken voor de kinderen. Nou zijn ze hier erg verzot op griesmeelpudding, dus ik ging voor veilig... griesmeelpudding met wel een heel simpele aardbeiensaus....



Maar dit is natuurlijk ook heel goed te maken met chocolademousse, panna-cotta en allerlei andere puddingensoorten. Echt een toetje voor een feestje!, maar wij aten het om een gewone doordeweekse dag :).

Recept Schuin toetje
4 personen

1/2 liter melk
50 gram griesmeel
30 gram suiker

Weeg de suiker en de griesmeel af en meng dit door elkaar.
Breng de melk aan de kook.
Mix met een garde de suiker en het griesmeel door de melk.
Breng het al roerend weer aan de kook.


Laat dit 2 minuten zachtjes doorkoken.
Spoel ondertussen de mooie glazen om met water en zet ze in iets waar je ze scheef in kan laten staan.

En nu komt de uitdaging.... De pudding fatsoenlijk in de glazen krijgen... let wel fatsoenlijk... Ik probeerde het met een trechter... ik goot het daarin met de pan... waardoor het langs de pan droop en toen weer drupte... 


nou lang verhaal even snel kort.. het was een chaos... Maar het zat in de glazen... het hoe vergeten we maar... Misschien is het dus slimmer om een trechter en bv een soeplepel om het in de trechter te scheppen... 

Zet hem de glazen in de koelkast om verder op te stijven.


Na een uurtje zijn ze stijf genoeg en kan je ze eten.
Voor de hele simpele aardeiensaus, nam ik 5 flink eetlepels home made aardbeienjam en wat water. Dit roerde ik goed door en verwarmde het even op het vuur. Je kan makkelijk nog wat meer water toevoegen als hij te dik blijft.
Rooster ondertussen ook wat amandelschaafsel en sla wat slagroom stijf.


Verdeel de aardbeiensaus over de glazen, schep er slagroom op en verdeel wat amandelschaafsel over de slagroom..... 



en smullen maar...

4 opmerkingen:

  1. Heel leuk en origineel! Dit onthou ik, dank je! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel gaaf! Ik doe het vaak met een spuitzak om het netjes te krijgen, maar weet niet of dat lukt met warme pap...???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mss zou het wel kunnen els, maar ik denk dat het te heet wordt!

      Verwijderen