23 oktober 2015

Courgette pasta met champignons en pesto

Op Instagram zag ik het al veel voorbij komen... 
Courgette pasta, dat heb ik dus ook graag uitgeprobeerd..


Om courgette pasta te maken heb je een keukenmachine, mandoline of een spirelli nodig. Hier mee kan je de courgette in kleine stukjes snijden of in lange slierten schaven. Met de hand kreeg ik het niet fijn genoeg, daarom gebruikte ik mijn keukenmachine met de fijnste schaaf erop, zodat ik julienne gesneden courgette had.


Recept Courgette pasta met champignons en peste
2 personen

1-2 courgette's
bakje kastanje champingnons
1 rode ui
2 eetlepels pesto
2 eetlepels pijnboompitten
geraspte parmezaanse kaas

Snijd alle champignons in kwarten, de ui in ringen.
Schaaf of snijd de courgette's in repen, stukjes of sliertjes. 
Verhit een droge koekenpan en rooster hierin de pijnboompitten goudbruin.
Bewaar de pitten tot gebruik en verhit in dezelfde pan een scheut olie. 
Bak hierin de uienringen en champignons in 5 minuten gaar. 
Voeg dan de courgette's toe en de pesto. 
Verwarm dit nog eens 5 minuten.
Proef tussendoor eventjes of je nog wat peper en zout nodig hebt. 
Verdeel de pasta over de borden, rasp er royaal kaas overheen en als laatste verdeel je de pijnboompitten over de pasta.



Ik vond het best simpel te maken en een fijne koolhydraartarme maaltijd. Als ik binnenkort een keer spaghetti maak, wil ik voor mezelf courgette pasta maken, deze eventjes kort koken en dan met rode saus eten... Lijkt me erg lekker... Iemand daar ervaring mee?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten