16 oktober 2015

Een bijzonder boek

In deze serie over mijn kringloopschatten vertelde ik over een boek waarvan ik beloofde er later wat meer over te vertellen.... Het boek lag ergens onder, onder een grote stapel... andere rommeltjes...
Ik dacht dat er bladmuziek in zou zitten, maar toen ik het opensloeg, werd ik erg blij...


Ik had een Margriet boek in mijn handen,
 uit 1948, 
hoe bijzonder is dat...



Het idee dat iemand al die jaren de moeite heeft genomen om dat boek te bewaren...
Zo'n boek wat een inkijkje geeft in de wereld van toen..
En weet je die verschilt nog niet zo heel erg van nu...
een rubriek over kinderen, een doorleesverhaal, mode, kapsels, recepten....









Soms pak ik het even om er wat uit te lezen,
maar het kreeg ook een mooi plekje op ons dressoir...
een bijzondere blikvanger.... waar iedereen even naar kijkt en in bladert 
en dan vertederend lacht...


2 opmerkingen:

  1. Wat geweldig zo'n oud nummer! Inderdaad vertederend ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk hee zo'n oude leuke vondst!ik heb ook zo'n oude kookboek op de kop getikt op de rommelmarkt,je wordt daar vrolijk van,hee!fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen