25 januari 2016

Organiseer je kruidenlade

Ken je dat...
zo'n rommelige la, vol met zakjes, potjes, nog meer zakjes kruiden...
nog zo'n kastje/laatje wat je liever dichtlaat ;)

Ik had een tijd geleden al alles in dezelfde potjes gedaan, maar dat bleef rommelig... want toch slingerde er nog andere zakjes en potjes rond...
Dus alles weer netjes in potjes. De potjes op z'n kop in de la en met krijtstift heb ik er de inhoud op geschreven. Waarom ik ze op hun kop zette? Nou de deksel is een bedrukt deksel en dat vind ik niet mooi als je allemaal champignons, aardbeitjes, boontjes en andere kleurtjes ziet... Dat maakt het onrustig en wees nou eerlijk... zo ziet het er toch ook geweldig uit!


Hoe ziet jouw kruidenlade eruit?

14 opmerkingen:

  1. Eind van de dag ziet mijne er hopelijk ook weer netjes uit :-) Haha! Je zet me aan het werk met je blogje. Alle kastje zijn hier netjes.. Maar de kruidenla.... xD 'k Heb 'm gelijk maar op mn to-do list gezet. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk idee! (mijn kruidenla is een bende, bij elke overstap van supermarkt weer een ander model potjes)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Herkenbaar en veel losse zakjes... Dit werkt voor mij geweldig.

      Verwijderen
  3. oh, zo herkenbaar. Heb van alles geprobeerd. Inmiddels heb ik een kruidenplank... en voor alle onhandige potjes en zakjes en zelf gemengde kruiden heb ik nu doorschijnende plastic bakjes van de sligro. Waar je ook wel eens salade oid in kan kopen. Dan groot op de voorkant geschreven met een onelegante sticker wat erin zit. Niet mooi wel overzichtelijk. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het maar overzichtelijk is en aan jouw voorwaarden voldoet toch!?

      Verwijderen
  4. Ik koop m'n kruiden bij pit&pit (online), is veel goedkoper dan bij de supermarkt. En je krijgt ze in handige potjes die ik zo in m'n la doe (met een etiket bovenop, ze hebben zwarte deksels). Sommige kruiden koop ik grote potten en de kleine potjes vul ik dan heel makkelijk na. Als je snapt wat ik bedoel ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen slecht idee om ze op de kop te zetten. Mijn kruidenla is te klein voor alle potjes. Ook de azijn, olie, sojasaus e.d. staat er in. Het is even niet anders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die staan bij weer ergens anders en op dat andere plekje staan stiekem ook nog wat kruiden ;)... heb ook teveel ..

      Verwijderen
  6. Dat is wel een vereiste inderdaad Marleen... hahah ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi en overzichtelijk. Ik heb helemaal geen kruidenlade. Ik heb een kastje boven de afzuiger en daar staan op kleine plankjes alle kruiden. Nog in die plastic strooiertjes waar ze in worden verkocht. Alleen zo jammer dat de fabrikanten de verpakkingen weer veranderen of dat sommige artikelen niet meer verkrijgbaar zijn. Grootverpakkingen gaan bij ons wel in glazen potjes of in de glazen koffiemelkflesjes met draaidop. Stikker er op wat er in zit en zo kan het ook. Maar niet zo overzichtelijk dus als hij jou.
    Fijne nieuwe week,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi systeem, Ilse. Ook hier de verschillende potjes/afmetingen. Ik ben nog steeds op zoek naar vooral praktische potjes. M'n lade is niet zó groot en eigenlijk zou iets stapelbaars handig zijn. Wie heeft nog tips??

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb net bij de Action kleine doosjes gekocht: miniplastic kratjes met een los deksel wat je aan de zijkanten dichtklikt (29ct per stuk), die gebruik ik voor de kruiden die ik in grote hoeveelheden heb. Voor 2,99 liggen er organizers: een doos met 12 vakjes waarin minikratjes zitten. Die gebruik ik voor de kleinere hoeveelheden kruiden. Ze zijn allemaal stapelbaar en met een watervaste stift heb ik op de zijkant de naam geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen