16 maart 2016

Groentesapje van peentjes, witte druiven en sinaasappel


Al een tijd heb ik mijn super geweldige foodprocessor van Bosch in huis, 
ideaal met allerlei verschillende opzet stukken. Ik heb bijna alle opzetstukken gebruikt. Maar de sapcentrifuge stond hoog op mijn te gebruiken lijstje. 

Voor wat?
Groentesapjes!


Dus het werd hoog tijd om er mee aan de slag te gaan. Dat beviel goed en ga ik dus zeker nog vaker doen. Maar eerst wat is nou zo'n sapcentrifuge. Mijn centrifuge heeft een soort rasp, waar de groente of fruit "kapot" op gaat, door dat het apparaat snel ronddraait, komt de "pulp" in een soort zeefje terecht. En net als bij een normale centrifuge word het vocht eruit geslingerd en opgevangen in de bak eronder. Voordeel bij mijn foodprocessor is dat ik daarna een ander hulpstuk erop kan zetten en gelijk in dezelfde bak verder kan gaan met bv sinaasappels persen. 


Ik ging aan de slag met peentjes, druiven en sinaasappels...
en echt oranje drankje :), maar wel boordevol vitamines en makkelijke manier om wat meer groente en fruit binnen te krijgen. Daarnaast bevat het uiteraard geen suiker en zoals jullie natuurlijk weten staan de meeste pakken die je in de winkel kan kopen stijf van de suiker. En mooi alternatief dus!


Recept Groentesapje van peentjes, witte druiven en sinaasappel
500 ml is genoeg voor ongeveer 2-3 personen

250 gram peentjes
150 gram witte druiven
3 sinaasappels (bij mij 250 ml sap)

Was de peentjes en druiven. 
Duw deze rustig door de sapcentrifuge. 
Laat het apparaat nog eventjes doordraaien zodat al het sap eruit komt. 
Verwissel als het kan dan je hulpstukken en pers de sinaasappels uit.
Of pers de sinaasappel "los" uit. 
Drink het sapje gelijk op.


Drinken jullie wel eens groentesapjes?
Nog leuke combinaties die ik echt moet proberen?

1 opmerking:

  1. Groentesap is echt heerlijk. Je kunt wortelsap puur drinken, maar ook met twee stengels bleekselderij. Super gezond: zoet en hartig tegelijk.... Een rood bietje erdoorheen en wat groene bladgroente kan altijd.
    www.tamarkookt.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen