18 maart 2016

Spinaziesoep met zongedroogde tomaatjes en chorizo


Ik heb getwijfeld over de naam van dit recept...
De neiging om hem Popey-soep te noemen was namelijk erg sterk :)


Maar goed ik heb het toch maar spinaziesoep genoemd...
Ik hou niet zo van gekookte spinazie en maak er daarom graag andere soorten gerechten mee. Daarnaast is zo'n soepje waar ik graag mee lunch een geweldige manier om extra groentes binnen te krijgen. 

De combinatie van spinazie, zongedroogde tomaatjes en chorizo blijft geweldig... of je de spinazie dan stampt tot een stamppot, een quiche er mee maakt, een salade of zelfs soep... Deze 3 horen in mijn beleving gewoon een beetje bij elkaar.


Recept Spinaziesoep met zongedroogde tomaatjes en chorizo
2-3 personen


450 gram verse spinazie
4 zongedroogde tomaatjes
2 tenen knoflook
1 ui
50 gram chorizo
150 ml slagroom
half bio bouillonblokje
water
2 eieren

Snijd de ui in grove stukken.
Pel de knoflook en deel deze in kwarten.
Verhit wat olie in een pan en bak hierin de ui en knoflook tot ze glazig zien.
Voeg dan de spinazie in gedeeltes toe, roerbak deze mee tot het geslonken is en voeg dan de volgende lading toe. 
Kook ondertussen 2 eieren hard in ruim water.



Voeg vervolgens een halve liter water en het bouillonblokje toe en laat alles zo'n 5 minuten koken.



Giet alles over in een blender en maal de soep fijn of pureer het met een staafmixer. 





Giet de soep weer in een pan en verhit de soep opnieuw en voeg de slagroom toe. 



Terwijl de soep zachtjes pruttelt, snijd je de chorizo en de zongedroogde tomaatjes in kleine blokjes/reepjes. 
Bak de chorizo uit in het vet wat eruit loopt terwijl je het verhit. 
Als de chorizo krokant begint te worden, voeg je de zongedroogde tomaatjes toe en deze bak je ook nog een paar minuutjes mee. 



Laat de gebakken chorizo en zongedroogde tomaatjes uitlekken op een stukje keukenpapier. 


Schep de soepkommen vol met de groene soep, voeg dan wat chorizo en tomaatjes toe.
Als laatste pel je de eieren en snijd deze in blokjes.
Ook deze verdeel je over de soep.


Wie durft er deze popeysoep te maken?!

2 opmerkingen:

  1. Ik vind hem wel gewaagd inderdaad. Krijg je met die soep nog spinazie tussen de tanden?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij lijkt me verrukkelijk. Ik ga deze beslist binnenkort maken.
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen