24 november 2016

Advent 2016

Komend weekend begint advent. De 4 weken voor Kerst leven wij toe naar de komst van het Licht... het Kerstkind wat geboren werd, werd onze Zaligmaker. Traditie getrouw word er iedere zondag een kaars aangestoken en zo komt het Licht steeds dichterbij. 

Voor onze kinderen hebben we een adventskalender, deze vullen we met lekkers, briefjes met opdrachtjes/vragen en met stukjes van een bijbelleesrooster. In de drukte van december moeten we daar bewust tijd voor vrij maken. Tussen alle vieringen, afspraken en extra werken door. Maar tegelijk is het ook goed als tegenhanger van al het uiterlijke van kerst, waar ik ook volop van geniet... het is goed om daar even los van te komen en ons te richten op waar kerst over gaat. 


Voor mijn andere blog schreef ik een E-BOOK voor advent. Een compleet boek om mee aan de slag te gaan als gezin. Je vind er een bijbelleesrooster, knutselwerkjes, vrije verhalen en extra opdrachtjes. Vind je het leuk om er mee aan de slag te gaan? Dan kan je hem via deze link downloaden

E-BOOK zwart cover 2.png

Net als vorig jaar wil ik dit jaar ook weer kerstboekjes die we al hebben inpakken als een kadootje en die geregeld voorlezen. Daar is het seizoen ook wel naar.. Heerlijk onder een dekentje met warme chocolademelk en een boekje op schoot. 


Vorig jaar maakte ik deze adventskaarsen zelf. Ik vond ze zo leuk dat ik ze dit jaar ook weer ga maken. Ook maken? Via deze link kan je lezen hoe je ze ook zelf kan maken. 



Hoe beleven jullie de adventsperiode?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten