3 november 2016

Chinese Koolsalade


Bij een buffet hoort een salade vind ik... 
Maar ja, bij een China buffet een salade zoeken was lastig dacht ik.
Lang leve google en pinterest. Daar vond ik meerdere ideeën en al die ideeën samen werd deze Chinese koolsalade. 
De dressing die ik erbij maakte, komt zaterdag online!


Recept Chinese Koolsalade

1 Chinese kool
zakje van 200 gram julienne gesneden peen
1 prei
100 gram tauge
2 handjes pinda's
2 eetlepels sesamzaad
3 takjes peterselie

Snijd de Chinese kool zo fijn mogelijk. 
Ik koos er voor op gesneden peen te kopen, ivm de tijd die ik niet had :)... Je kan het uiteraard ook zelf snijden. 


Rooster in een droge koekenpan 2 eetlepels sesamzaad tot ze goudbruin zijn.
Hak de peterselie grof.
Snijd de prei doormidden en was hem schoon. 
Ook de prei snijd je ook zo fijn mogelijk. 
Meng de kool, tauge, peterselie, peentjes, pinda's en prei door elkaar. 
Verdeel de salade in een schaal. 
Strooi daar overheen het geroosterde sesamzaadjes en evt nog wat pinda's.



Doen jullie trouwens al mee met de winactie?
Check hier hoe je nog mee kan doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten