28 november 2016

Risotto met champignons en gegrilde paprika


Ik hou van risotto... Warm en lekker... krijg er altijd een winters gevoel bij. Dat hoeft natuurlijk niet speciaal, maar toch roept dat gevoel het bij me op! Deze keer maakte ik een simpele risotto voor Hans en mij samen en ik genoot van iedere hap. 


Recept Risotto met champignons en gegrilde paprika
2 personen

200 gram risotto rijst
400 gram champinons
600 -700 ml bouillon
2 uien
1 paprika
parmezaanse kaas
boter
witte wijn
olijfolie
pijnboompitten
basilicum

Verwarm de oven voor op 180 graden. 
Snijd de paprika in smalle reepjes en verdeel deze over een bakplaat. 
Gril de paprika's in 30 minuten tot ze zacht zijn. 
Verhit ondertussen in een koekenpan wat olijfolie.
Fruit de uien hier zachtjes in, zodat ze niet bruin worden.
Verwarm de bouillon of maak van een bouillonblokje bouillon.
Doe de risotto rijst ook in de pan en roer goed door zodat alle rijst wat olie aan zich heeft.
Blus het geheel af met een glas witte wijn.
Roer dit goed door tot het helemaal opgenomen is, zet het vuur wat lager.
Vervolgens ga je soeplepel voor soeplepel van de warme bouillon toevoegen aan de rijst. 
Na iedere soeplepel roer je goed tot de rijst alles opgenomen heeft.
Dat is het moment om de volgende lepel toe te voegen.
Blijf dit herhalen tot je bouillon op is of de rijst de bouillon bijna niet meer opneemt.
Ondertussen kan je in een andere koekenpan eerst wat pijnboompitten roosteren.
Daarna snijd je alle champignons in plakjes en deze bak je in wat olijfolie goudbruin.
Als de rijst klaar is, roer je de champignons doorheen, 30 gram boter en 50 gram parmezaanse kaas of meer ;).
Roer alles nog goed door.
Voor de pan op tafel gaat verdeel je de gegrilde paprika's, de pijnboompitten en wat gehakte basilicum over de risotto.



Als jullie risotto eten, wat doe je er dan door heen?
Wat moet ik echt eens proberen?!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten