20 februari 2017

3x Overnight Oats voor op kantoor

De laatste weken... maanden zelfs al.. start Hans het gezin 's ochtends op. Voor mij is dat te zwaar en door mijn medicatie ben ik 's ochtends nog niet erg helder. Dus de held... zorgt ervoor dat de kinderen gegeten, aangekleed en met volle tassen op de fiets richting school gaan. Omdat hij zelf ook geen ochtendmens is en niet genoeg tijd meer heeft om te ontbijten. Besloten we om zijn ontbijt de avond van te voren klaar te zetten en hij neemt het mee naar zijn werk. Ontbijt op zijn plekje op zijn gemak en toch een goede basis voor de dag ;)... 


Dat ontbijt kan Griekse Yoghurt zijn met noten, fruit en/of cruesli zijn. Maar ook overnight oats zijn een succes en goede afwisseling. Zelf hou ik niet van havermoutpap, koekjes wel weer dan, maar niet van de pap. Manlief daarentegen vind het erg lekker... Dus tijd om voor hem iedere avond een andere variant klaar te zetten... En natuurlijk zit er ook herhaling in maar, er zijn in ieder geval genoeg varianten om het lekker te houden. 


Vandaag geef ik jullie 3 recepten voor overnight oats... En natuurlijk kan je die ook gewoon lekker thuis opsmikkelen. Om ons ontbijt mee te nemen hebben we bekers met daarop een aparte bolle deksel, ooit gekocht bij de action en echt ideaal! Want het is zo lekker om sommige dingen een beetje knapperig te houden. 

Recept 1: Banana Overnight Oats


Je hebt nodig een
halve banaan in plakjes,
40 gram havermout
7 gram zonnebloempitten
15 gram walnoten
5 gram cocaobites
3 gram chiazaad
120 gram melk (of melkvervanger)

De walnoten en de cacaobites deed ik in de deksel. De beker vulde ik in lagen, eerst de banaan, dan de havermout, dan de zonnebloempitten en het ciazaad. Als laatste giet ik de melk erbij. Nachtje in de koelkast en je ontbijt to go staat klaar. 

Recept 2: Quinoa Blue Berries Overnight Oats


je hebt nodig:
1 halve appel
1 theelepel kaneel
15 gram voorgekookte quinoa
25 gram havermout
1 theelepel lijnzaad
35 gram blauwe bessen
10 gram walnoten
1 eetlepel zonnebloempitten
1 theelepel olijfolie
140 ml melk

De beker vulde ik met appel, kaneel, quinoa, havermout, lijnzaad, blauwe bessen, olijfolie en vulde hem af met de melk. In de deksel gingen de walnoten en de zonnebloempitten

Recept 3: Apple-Cranberry Overnight Oats


je hebt nodig:
1 halve appel
1 theelepel kaneel
30 gram havermout
1 grote eetlepels grove haverzaden
1 theelepel lijnzaad
handje gedroogde cranberries
1 theelepel olijfolie
140 ml melk
handje ongebrande amandelen


Vul de beker met de droge ingredienten (behalve de noten). Voeg dan de melk en de olijfolie toe. In de deksel deed ik de noten, zodat deze lekker krokant blijven.. 


Manlief gaat bepakt en bezakt richting zijn werk.. Ontbijt, lunch en fruit. Dit keer een salade, maar ook geregeld bammetjes of restjes van de dag ervoor. Klachten krijg ik zelden ;.


~de coconut/rice melk werd gesponsord door Coconut Dream en Kroon op het werk~

2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de havermout variaties. Sinds kort ontbijt ik ook met havermoutpap en ik ben nog wat zoekende naar lekkere dingen om erbij te doen.

    BeantwoordenVerwijderen