31 januari 2018

Goodbye januari 2018

Wat ging januari snel zeg! Maar volgens mij begin ik daar iedere maand mee :). Ik hoop dat jullie ook genoten hebben van de afgelopen maand en met een tevreden gevoel kunnen terug kijken op de start van het jaar. 



Het jaar begonnen we "uiteraard" met oliebollen en vuurwerk. De jongens bleven voor het eerst op en staken met hun vriendjes heel de avond in de grote achtertuin hun voorraad knalvuurwerk af. Schrik niet, ze hebben goed geleerd van ons wat ze wel en vooral niet moeten doen. En dragen ook een veiligheidsbril. Binnen genoten wij met goede vrienden van oliebollen en speelde een heerlijk spel met een wijntje erbij. We hebben genoten en super om te zien hoe groot de jongens worden! 



In de uitverkoop bij de Intratuin scoorde ik dit letterbord, heel Nederland heeft zoiets natuurlijk al ;). Nou ik nu ook. Erg blij mee en gelijk een leuke tekst voor zo aan het begin van het jaar erin gezet. 



Het was vakantie en papa had een dagje vrij, wij gingen naar het Science center in Delft. Grote aanrader voor ontdekkende kids vanaf een jaar of 8. Heerlijk om soms weer wat dingen met onze museumkaart te kunnen doen. 



Beetje jammer, als die winterse stormen. Bij de eerste ging ons hek voor een stuk om. Ondertussen staat hij gestut met palen en wachten we op beter weer om de afgebroken palen te vervangen. 



In huis hadden we nogal wat achterstallig onderhoud opgelopen afgelopen jaar. Stukje bij beetje kunnen we weer beginnen met zulke dingen oppakken. Hoog op mijn verlanglijstje was eens goed opruimen. Op het gemak gaan we ruimte voor ruimte af en ruimen op. We gooien vooral veel weg, tenminste dat gaat naar de kringloop. Omdat we veel minder zijn gaan wecken, hebben we ongeveer de helft van onze potten verkocht. Hebben nog genoeg staan, maar nu ook weer wat ruimte voor andere zaken. Het huis wordt steeds opgeruimder en komen zeer geregeld bij de kringloop. In februari gaan we gewoon verder met ruimen want we zijn er nog niet. 



Het ritme werd ook weer opgepakt qua weekplanning en een weekmenu. Ideaal, deze 2 bladen hangen aan de binnenkant van een keukenkast. Daardoor krijg ik zelden de vraag "mam wat eten we". Ze kijken zelf wel. 





Samen een dagje uit, wat was dat lang geleden en nodig. We gingen naar een stad en genoten van het niks hoeven en op ons gemak winkelen. Tussendoor ergens wat eten en drinken en een museumpje meepakken. Perfect zulke dagen. Bedankt opa en oma voor het logeren ;).




Van Hans kreeg ik met de kerst een middelmaat doosje met Gelatos. Wat is dat een geweldig spul zeg! Een soort vetkrijtjes die je op heel veel verschillende manieren kan gebruiken. Ik zal er later meer over vertellen. Ik gebruik ze vooral voor bible journaling. Maar begon echt kleuren te kort te komen en ik kocht de grote doos. Prijzig, maar het o zo waard! Omdat mijn stijl aan het veranderen is had ik ook nog wat andere spullen nodig en daar maakte ik de Hema en Xenos voor onveilig. Wat ben ik blij met mijn nieuwe crea materialen!


Het is weer tijd voor winters eten. Heerlijk al die andere soorten groenten en die eten we op verschillende manieren. Lekker variëren!


Al lang keken we naar een nieuwe braadpan, maar vonden het zo lastig. Want er is zoveel keuze is materiaalsoort en maten. Uiteindelijk hebben we voor een gietijzeren pan gekozen, met een poeder emaille laag aan de binnenkant met een dia van 28 cm. Tot nu toe zijn we er super blij mee. Hij kan in de oven en gewoon op het gas. Er kan super veel in en dat is best lekker met een opgroeiend gezin.


Een ochtendje met een vriendin eindigt vaak met een grote rommel op tafel. De quote: Creative minds are rarley tidy, klopt dan zeker. Maar heerlijk om elkaar zo te inspireren en aan te moedigen.


Het was ook tijd voor een nieuwe quote op de letterplank, een grappige dit keer :)... 


Bewegen is zo belangrijk, voor iedereen en zeker voor mij. Dus regen of wind, ik probeer naar buiten te gaan. Rondje wandelen in "mijn park". 


Ik heb een toffe samenwerking met een mooi bedrijf die mijn vriezertje kwam vullen. Heerlijk! 


Wat raasde er een storm alweer over het land he?! Ik moest werken en ben maar lopend naar mijn werk gegaan, want fietsen leek mij niet zo slim. Wat een schade overal... Hadden jullie stormschade?



Om mijn weken meer ritme te geven deel ik mijn weken in in blokken. Dagdeel bloggen, dagdeel stille tijd, werken, schoonmaken, enz... Werkt ideaal!


Onze jongste kreeg heel flink de griep te pakken en daar zaten we 's avonds mee bij de huisartsenpost. Omdat de huisarts het niet helemaal vertrouwde, werden we doorgestuurd naar de spoed om gezien te worden door een kinderarts. Gelukkig werd hij goedgekeurd en toch geen hersenvliesontsteking. Dus mocht hij thuis verder uitzieken en veel liefde ontvangen. Die laatste hebben we ruim in overvloed ;)


Collega's die dit voor je klaar maken zijn de beste :)! Het zijn de extra dingen die de werkdagen leuk maken.


Wij hebben de luxe dat we een auto van de zaak hebben. Iedere 4 jaar mag er een nieuwe uitgezocht worden. Dit keer werd het deze.... altijd zo dankbaar voor zoiets moois en praktisch wat je krijgt. Financieel hebben we er veel baat bij en beseffen goed dat niet iedereen dat heeft... 


2e spoor intake. Al een tijd wist ik dat het eraan zou komen.... het 2e spoor traject... reïntegreren bij een andere werkgever omdat reïntegratie bij m'n huidige werkgever en in m'n eigen functie niet meer mogelijk is.... dus de komende tijd wordt het volop solliciteren en zoeken naar een nieuwe en toffe uitdaging waarin ik m'n kwaliteiten kwijt kan... heel erg spannend... afgelopen week m'n intake gehad met het bureau wat me zal gaan bijstaan bij het vinden van een nieuwe job... #zoektiemandnogeenleukecollega


Al een tijdje keek ik naar zo'n leuk Ikea karretje, want verzamel steeds meer toffe spulletjes en gebruik ze dagelijks dus wil ze graag dichtbij hebben en makkelijk kunnen pakken. Nu kan dat en het ziet er ook nog eens geweldig uit. 


Ik plakte weer een nieuwe lading foto's in mijn Happy Moments Foto-Plakboekje. Zo'n waardevolboekje geworden! Echt blij mee. Nog even en hij zit vol. 


Van die ochtenden in het weekend dat die gasties van ons gewoon zelf croissants bakken ... echt geweldig dat ze groter worden en kunnen lezen en hun weg in de keuken weten.
  

Ik mocht me ook weer melden bij de bedrijfsarts. Fijne man en altijd een goed gesprek. Geen verrassende dingen qua advies en verder gaan zoals we bezig zijn. Nieuwe traditie, altijd samen even ergens wat drinken met wat lekkers. Want ondanks dat het niet vervelend is, is het wel altijd pittig zo'n bezoek en gesprek. 


In mijn bullet journal maakte ik nieuwe lijstjes, we lopen door de gekke jaren een beetje achter de feiten aan. Dus even inzichtelijk maken wat we nog moeten/willen doen... 

2 opmerkingen:

  1. Leuk zeg, zo’n fotoverslag. Dat idee vam het happy moments fotoboekje onthoud ik. Echt iets om vrolijk van te worden als je het nodig hebt. En anders natuurlijk ook ;-). Succes met het vinden van een fijne werkplek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier een anonieme volgster ��
    Hier wordt ik gewoon blij van.
    Moeilijke tijden achter de rug en ook voor zover pittige momenten,maar er is er Een die boven alle dingen staat.

    Heel veel sterkte in de moeilijke momenten en dankbaarheid voor de mooie momenten.

    Gr Hilda

    BeantwoordenVerwijderen