28 februari 2018

Goodbye Februari 2018


Februari voelt altijd een beetje als een maand die niet af is. Vinden jullie ook niet? Altijd maar raar ineens 28 dagen. Maar goed.... Februari dus, ik neem jullie mee naar mijn maand.


De maand begon niet zo lekker... namelijk met griep en een bijna longontsteking. Met dus weer de zoveelste antibioticakuur. Beetje jammer. Ik was al 2 weken enorm aan het hoesten, het ging maar niet over en toen er ook nog koorts bij kwam kijken toch maar even naar de dokter geweest. Keek de dokter me meewarig aan en zei: "onder de wol mevrouw u bent ziek". Bahhh ik vind ziek zijn niet leuk. Niemand niet natuurlijk. De koorts heeft best een tijd aan gehouden en heb me nog lang brak gevoeld. Groot nadeel van zo beroerd zijn, is dat je dan veel ligt en weinig beweegt, beide zijn een drama voor mijn rug en bekken. Dat creëerde dus ook dat ik veel meer pijn had de eerste tijd van februari. Gelukkig is de griep helemaal weg en wat voel je je dan weer herboren. 


Toen ik ziek was bracht mijn moeder me een enorme zak met dubbelzoute drop. HEERLIJK en verslavend lekker. Maar ik heb er heel netjes lang mee gedaan. 


Ik kreeg van een lieve vriendin wat bolletjes. Super leuk, beetje voorjaar in huis. 


Van een andere vriendin waar ik een verjaardag mistte kreeg ik een bakje met zelfgebakken lekkers. Kon ik toch een beetje meevieren en genieten van haar bakkunsten. 


Deze gestoomde havermout mochten we testen. Groot voordeel voor niet ochtendmensen, deze hoeft niet gekookt te worden. Warme melk erbij en klaar.  


Februari is echt een wintermaand, dat bleek wel, want wat was het ineens koud zeg! Tijd voor erwtensoep dus. Die peuzelde ik op aan tafel waar het een enorme zooi was... Ik was bezig in mijn bijbel en tegelijk was ik een enorme stapel cd's aan het rippen. Onze nieuwe auto heeft geen cd speler meer, maar we willen onze geliefde muziek niet missen. Dus alle cd's geript, op een usb-stick en die ligt nu in de auto. Nog meer keuze dan vroeger ook :).



De eerste wandeling na 2 weken ziek zijn... pffff wat viel dat tegen. Ik straal hier wel, maar van binnen baalde ik. Want ik kon niet meer. Zo niet meer dat Hans met 1 van de jongens verder liep en de auto ging halen om mij op te komen halen. Best lastig zo'n zelfoverschattend karakter ;). Gelukkig scheen het zonnetje en had ik top gezelschap van de oudste. Omdenken noemen ze dat he? Dan maar genieten van wat wel gaat!


In de keuken werd er weer voorzichtig wat uitgetest en goedgekeurd, dus dat komt binnenkort op mijn blog voorbij. Ik merk dat het op het moment wat lastiger is om veel te bloggen en veel te koken voor mijn blog.... Dus mocht dat je opvallen? Dat klopt dus ;).


Manlief had een drukke periode op de zaak. Gelukkig kwam hij eerst thuis eten en toen kon hij vanaf zijn laptop weer thuis werken. Nog best gezellig ook.Grote pot thee erbij, muziekje aan en ik aan de andere kant van de tafel aan het werk in mijn bijbel. Zo gezellig is het vast niet op de zaak als hij daar nog alleen zou zitten. 


1,5 jaar heb ik geen eigen brood gebakken. Na de zomervakantie heb ik het weer opgepakt en dat bevalt vooral mijn mannen zeer goed. Ze zijn zo blij met weer ons eigen brood in de dozen. Deze megabaal hadden we weer nodig en maakt me blij, want het vertegenwoordigd voor mij dat ik iets weer kan. 


De afgelopen jaren lag onze prioriteit bij andere zaken dan bv de kasten opruimen en uitmesten. Samen doen we stukje voor beetje steeds een deel van het huis. In februari hebben we onze huiskamerkast gedaan. Eindelijk ruimte en overzicht in de kast. Heerlijk!!!! Zo blij mee. 


De eerste zonnestralen moesten gevangen worden. Buiten nog te koud, maar in de deuropening uit de wind was het heerlijk om even te genieten van de warmer wordende stralen en een leuk boek! Dikke sjaal om en een kop thee erbij. Dit ga ik vaker doen! 


Deze maand begon ik met een teatox van een maand. Deze kreeg ik gesponsord van de www.detoxshop.nl. Binnenkort daar meer over op mijn blog.. 



We gingen op het grootste gemak naar het Marechaussee museum. Super leuk en fijn om weer eens er op uit te gaan. 


Deze super stempels bestelde ik bij van Renee, ze zijn zo leuk en gaan deze lijdenstijd een plekje krijgen in mijn bijbel!  


Conditie opbouwen betekend veel wandelen en dat uitbouwen. Preek mee, muts op, sjaal om en gaan. Dit weer roept je ook gewoon naar buiten. Zo lekker en langzaam maar zeker komen we weer op ons oude niveau.





Onze trouwdag vieren we altijd samen. Manlief 2 dagen vrij, ik ook en samen boeken we een hotelletje. Dit keer zijn we naar Epe geweest. Wat is het daar mooi! We wandelde op de heide, in de kroondomeinen van 't Loo, gingen in Apeldoorn naar een museum en lunchte uitgebreid, in Zwolle winkelde we flink in de uitverkoop tja geld moet rollen en zo houden we de economie en stenen winkels in stand toch ;). Met gekregen geld gingen we heerlijk uiteten en aten we taartjes. Maar het allerfijnst van zulke dagen is dat je niks hoeft, alles mag, wat je doet kan op je eigen tempo. Ook heel fijn... even alleen zijn als stel, dat is zo goed voor je!
  

Neeeeee!!!! Muizen in de schuur, onze voorraad staat al jaren, maar dan ook echt al jaren in de schuur en nog nooit problemen gehad. En nu..... bah muizen en aangevreten spullen. Snel opzoek naar een manier om ze uit de schuur en ons eten te krijgen. 


Koud weer? Voor mij geen reden om mijn jurkjes voor broeken te verwisselen. Dikke thermolegging aan, hoge laarzen, goede winterjurk, beenwarmers en ik heb het dan echt niet koud! Heerlijk zo hoef ik mijn geliefde soort kleding niet links te laten liggen. 


Het 2e spoor is volop bezig! Gesprekken, heeeeel veel mailverkeer, vacatures zoeken, brieven schrijven, cv's opstellen, testen maken. Het kost bakken met energie, levert flink wat emoties op, maar allemaal voor het goede doel.... een nieuwe baan die bij mij past! Dat motiveert me om mijn schouders er onder te zetten en te vinden wat bij mij past! 

Ondanks dat mijn maand begon met ziek zijn, werd hij toch nog leuk en hebben we leuke dingen kunnen doen. Hoe is jullie maand geweest, de griep al voorbijgekomen bij jullie en genieten jullie ook zo enorm van het winterse weer?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten