19 maart 2018

Meet the Blogger... *Leontien

Naast dat ik zelf veel blogs schrijf, lees ik ook graag blogs. Ik lees het alsof ik een tijdschrift lees. Dan een recept, daarna een stukje bijbelstudie, dan weer een stukje over opvoeden enz...Heerlijk en scheelt tijdschriften kopen ;). Door de blogs heen leer je de schrijvers best goed kennen. Bij sommige blogs is dat wat minder duidelijk. Omdat ik eigenlijk altijd nieuwsgierig ben naar de mensen achter een blog, verzon ik deze "meet the blogger" gastblogronde.... Ik deed een oproep onder de bloggers die ik ken met de vraag of ze mee wilde doen. En dat wilde ze.... dus deze maand voor jullie.. 8 bloggers die zichzelf graag aan jullie voorstellen en wat meer vertellen over hun blog en bloggen. 

Leontien vertelt vandaag over zichzelf en haar blog knipoogblog.wordpress.com die nog niet zo lang in de lucht is!



Hoi, leuk dat je mijn gastblog leest! Mijn naam is Leontien, alweer bijna 12,5 jaar getrouwd met Arie en moeder van twee prachtige zoons. We wonen in een mooi dorp in Zeeland en ik ben werkzaam als manager in de hulpverlening in de regio Rotterdam. 

Een dag heeft voor mij altijd te weinig uren. Want naast het bloggen loop ik graag hard in het Zeeuwse landschap, ben ik steunfractielid van de SGP en ben ik klassenouder. Daarnaast vind ik het belangrijk om er te zijn voor mijn familie en omgeving. 

Ik ben een echt zomermens: heerlijk die zon die alles verwarmd! In de lente geniet ik van de warme dagen die beloven dat het zomer wordt. En ja, zeg je Zeeland dan zeg je de meeste zonuren van Nederland. 

Blij word ik van: een knuffel van mijn mannen, een (bijbel)tekst die raakt, mijn bak koffie bij het ontbijt, een medewerker die bevlogen verteld over zijn/haar praktijkervaringen, de zon op mijn gezicht.

Het klinkt misschien wat vreemd maar mij kan je niet wakker maken voor eten. Daarin wijk ik denk ik wat af van de gemiddelde Nederlander. Al kan ik mij ’s avonds voor het slapen gaan al verheugen op mijn bak koffie tijdens het ontbijt.  



Met twee jongens in huis is het nooit saai! En vaak halen ze acties uit die op het moment zelf niet altijd even grappig zijn. Maar ik merkte dat als ik ze later tegen iemand vertelde, dat ik anders keek naar wat er gebeurd was. Het delen van opvoedzaken hielp mij om gebeurtenissen in een ander perspectief te zetten. Gesprekken met de jongens leveren ook situaties op die ik wilde delen met anderen, zo puur en eerlijk hoe zij over het leven en over God denken. En ik merkte dat het delen herkenning opriep waardoor ik met andere moeders in gesprek raakte; lotgenotencontact zeg maar. 
Ook geniet ik van het lezen van blogs van andere opvoeders: hoe doen zij dat? 
Dat heeft mij doen besluiten om te gaan bloggen. En ik merk dat het mij helpt om nog bewuster naar onze kinderen te luisteren (ik moet toch wat te bloggen hebben iedere week).

Ik blog onder de naam: knipoogblog.wordpress.com. Hier leg ik de (opvoed)parels uit mijn dagelijkse leven vast. Op dit moment blog ik overwegend over de opvoeding. Ik wil meer over mijn persoonlijke ontwikkeling gaan bloggen maar daarvoor vind ik het nu nog te vroeg; wat wil ik daarmee bereiken, hoever wil ik daarin gaan, etc. Dat zijn nog vragen die nog in ‘proces zijn’.

Op dit moment blog ik twee keer in de week. Dat kost mij ongeveer twee uur per week. Daarnaast ben ik begonnen met Instagram, dat kost mij ongeveer ook een uur per week. Zeg maar alles bij elkaar een halve werkdag. 

Ik merk dat ik een nieuwe kant in mij ondekt heb. Iedere gelegenheid grijp ik aan om kenbaar te maken dat ik blog. Ik weet dat als ik ergens voor ga, dat ik dat dan voor de 100% doe. Maar ik wist niet dat ik er zo’n lol in heb om mijn eigen ‘product’ te verkopen!

Mijn ambities zijn dat mijn blog daadwerkelijk een bijdrage levert aan (christen)moeders die vragen hebben over hun opvoeding of die het soms best zwaar vinden om op te voeden. We willen het allemaal goed doen en vooral laten zien dat we alles onder controle hebben. Maar moeders (en vaders!), wees eerlijk: het valt echt niet altijd mee. En dan helpt het als we deze ‘lasten’ met elkaar delen zodat er meer ruimte is voor de lusten van onze mooie, verantwoordelijke taak. 

___________________________

Dank je Leontien voor het meedoen met deze gastblog ronde. Leuk om je verhaal te lezen. Succes met bloggen en veel plezier ermee. 

1 opmerking: