29 augustus 2018

Vakantie 2018 terugblik deel 1

Graag laat ik jullie wat foto's zien van onze vakantie en deel ik wat we beleefd hebben! Want wat hebben we genoten. Een heerlijk huisje, prachtig dorpje, geweldig dal en ontzettend mooi weer. Vandaag deel 1, later volgt de rest van de terugblik.

Dag 1

Na een nachtelijke rit zonder file of andere gekke dingen kwamen we 's ochtends vroeg aan in Oostenrijk. Onderweg wel wat regen, maar verder ging het erg goed. Onderweg 2x tanken, jongens lekker slapen achterin en wij kletsen. We hebben ontdekt dat het voor mij beter is om niet te rijden en als bijrijder mee op te letten, maar vooral heel veel van houding te wisselen.

We hadden een heerlijk huisje, met een goede keuken wat ik erg belangrijk vind.Ons balkon met een perfect uitzicht op de bergen waar we heel veel te vinden waren. Na dat we uitgeladen waren, zijn we boodschappen gaan doen. 's Middags lekker gelummeld en met de liftjes alvast even naar boven en de jongens stonden al gelijk in de sneeuw. Check die kon van de bucketlist af ;).

Dag 2

De 2e dag besloten we maar gelijk te gaan wandelen. Het was bewolkt maar droog en niet heel koud. We wandelde een rustige wandeling van 10km omhoog naar het stuwmeer. Na wat lekkers te drinken gingen we met de bus terug naar onze auto.

Dag 3

De zon schijnt, het is lekker warm en onze rugzakken zitten vol met lekkers. We lopen vanaf ons huisje naar een volgend dal met daar een hut. Als we daar zijn bedenken we dat we onze wandeling wel kunnen aanpassen en lopen een grotere wandeling dan bedacht. We komen deze dag aan de 15km met heel wat stijgings en dalingsmeters. Moe komen we bij de bushalte aangesjokt, want we zijn 2 dorpen verder weer uit de bergen komen zakken. Maar wat een geweldige wandeling. We zien gletsjers, drinken verse melk en buttermilch, zitten met onze voeten in een stroompje, drinken het steenkoude bergwater, verwonderen ons over de prachtige uitzichten.... super dag en dit is nog maar de 3e dag :).

Dag 4

Alweer zo'n prachtige dag met volop zon en een goede temperatuur. We rijden naar de berg waar we iedere dag uitzicht op hebben, parkeren de auto en wandelen naar de eerste hut. Daar worden we getrakteerd op veel koeien en voor onze jongste een groot glas koude melk en voor ons lekker een koude radler ;). We lopen een andere route terug dan bedacht, langs een stroompje naar beneden en moeten onverwacht toch nog aardig stijgen. Maar het is niet anders, want we zullen toch naar de auto moeten ;). In de auto liggen onze andere spullen, want we hebben zwemspullen en boeken achterin liggen. We strijken neer bij het stroompje, bouwen dammen, snoepen van de bosbessen, laten onze voeten afkoelen en spelen heerlijk in het water met steentjes.

Dag 5

We hebben allemaal zere kuiten en besluiten om een dagje naar het zwembad te gaan.In het naburige dorp zit een leuk zwembad waar we ons heel de dag vermaken. Met speeltjes opduiken, lezen, kwartetten, veel insmeren, kleuren en dutjes doen. We zijn zo ontzettend blij met onze gratis all inclusive card.... alle liften, bussen en zwembaden zijn gratis!

Dag 6

Het is wat slechter weer, droog maar wel erg dreigend en wat kouder (18 graden). We besluiten naar de grootste plaats in de omgeving te gaan die net buiten ons dal ligt op een uur rijden. We winkelen en snuffelen heerlijk in al die "gekke" buitenlandse winkels. Een ijsje mag niet ontbreken.... zo schattig om dit omaatje trots te zien werken in haar bakkerij!

Dag 7

Het is zondag en weer niet echt lekker weer. We slapen uit, wandelen om ons dorpje heen, weer 4,5 km op de teller. Genieten van de mooie uitzichten. Thuis houden we een thuisbiosje met popcorn en een leuke film die we van huis mee namen. Heerlijk ook zulke dagjes.

Dag 8

Omdat het weer nog niet erg stabiel is besluiten we buiten ons dal naar een slucht te gaan. Een soort kloof waar een waterval door de jaren heen de rotsen heeft uitgesleten. Mooi om door heen te wandelen en ons te verwonderen over de prachtige vormen en de kracht van het water. We wandelen nog even door het stadje en ondertussen begint het op te warmen en zet de zon goed door. Hoera het echte mooie weer is weer terug en zal niet meer gaan blijkt achteraf :).

Iedere avond bedenken we wat we de volgende dag willen gaan doen. Aangezien mijn energie niet oneindig is maken we altijd 2 of zelfs 3 plannen. In ons geval willen we eigenlijk altijd graag wandelen, we plannen altijd 1 wandeling die we graag willen. De 2e wandeling die we bedenken is voor als het met mij niet lekker gaat in de ochtend, dan kiezen we voor simpele wandeling. Mocht het nou helemaal niet gaan dan is daar plan nummer 3,... die niet belastend is voor mij en super leuk voor iedereen. Werkt ideaal voor ons!

1. Leuk om zo even met je mee op vakantie te mogen!

2. Prachtige foto's. Ik vond het zo fijn voor jullie dat het allemaal door ging. Even bijtanken.

3. Daar word ik wel even heel jaloers van zeg...prachtig!