14 december 2012

Brioche met chocoladespiraal


Een brioche is een heel zacht brood, dit komt door de grote hoeveelheid boter en eieren. Het maken gaat ook iets anders dan een normaal brood, omdat het minimaal 12 uur in de koelkast moet rusten en daarna nog eens 2-3 uur rijzen. 
Toen ik dit recept zag wist ik dat ik ooit eens zou maken en ik vond de komende feestdagen een goede reden om het eens te proberen. Ik haalde het recept van de blog: Uit de keuken van Levine. Paste er niets aan aan, want de recepten van Levine kloppen altijd tot de laatste letter. Dus vooral niks aan doen en gewoon lekker maken.
Wat ik de volgende keer wel anders doe is mijn bakvorm bekleden met bakpapier. Nu zag mijn brood vast in de vorm en het was een ravage om hem eruit te krijgen. De smaak lijdt daar gelukkig niet onder. 


Het is een heerlijk zacht brood geworden met chocolade erin. Hij ligt in de vriezer te wachten tot het kerst word. Dan warm ik hem nog een klein beetje op, zodat het net lijkt of hij zo uit de oven komt.

Klik hier voor het recept

Geen opmerkingen:

Een reactie posten