20 december 2012

Mini quiches

Op de blog: Gezond leven van Jacoline stond van de week een recept voor ham-prei muffins. Ik had 't geluk een verse te mogen proeven..... in 1 woord heerlijk. Dus ik de volgende dag gelijk de keuken in en zelf proberen, maar ik zou mezelf niet zijn als ik wat experimenteerde... Dus ik heb diverse vullingen gemaakt, daarom noem ik het ook mini quiches.Ik maakte ze in siliconen muffinvormpjes. Jacoline schrijft op haar blog dat ze geschikt zijn om als lunch of tussendoortje te eten of mss zelfs bij de brunch met de feestdagen. Daar sluit ik me helemaal bij aan! 
Link naar het recept

Ik maakt er 12, in 4 verschillende smaken.
Paars: flink wat rucola en pijnboompitten
Rood: gebakken champignons, kipfilet en een lenteuitje
Groen: gebakken prei met een heel klein beetje paprika
Blauw: een cherrytomaatje door midden gesneden met wat gesneden lenteuitjes en een beetje Italiaanse kruiden.
Voor de rest volgde ik het recept van bovenstaande link.
Je kunt de muffins makkelijk invriezen, even opwarmen in de oven en ze zijn weer als vers. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten