1 mei 2013

Italiaans chocolade brood

In een van de Delicous die de afgelopen maanden werd bezorgd las ik een artikel van een Italiaanse bakker. Er staan heerlijke recepten in, die nog op de to-bake-list staan ;) Maar het eerste recept wat eruit sprong maakte hij voor zijn aan chocolade verslaafde zoon en laat ik nou ook zo'n exemplaar rond hebben lopen :). Uiteraard lust de rest van het gezin ook chocolade en dus bakte ik dit brood.... een geweldig brood, lekker, zacht en jaaaa CHOCOLADE....geweldig. 
Het kan ook goed ingevroren worden en we genieten nu dus nog steeds van een stukje vers gebakken Italiaans chocolade brood.
Ik heb heel braaf het recept helemaal gevolgd, daarom typ ik het niet uit en staat hieronder een foto van het recept.

Gebruik je geen verse gist? Gebruik dan 5 gram droge gist, voor bakkersmeel kan je tarwebloem gebruiken.

Eet smakelijk!







2 opmerkingen: