15 april 2014

Koekjespot weer gevuld

Koekjes bakken we veel hier...
vaak wil ik weer net iets anders maken dan normaal


Nog steeds gebruik ik daarbij het
Een ideaal recept, wat ik vervolgens helemaal 'verbouw' naar mijn smaak van dat moment ;)
Dit keer wilde ik koekjes maken zonder toegevoegde suiker en dat is gelukt!
Ik nam 120 gram boter
200 gram volkorenmeel
1 rijpe banaan
De banaan prakte ik samen met de zachte boter en daar doorheen kneedde ik het volkorenmeel.
Dat was mijn basis.... maar ik wilde toch nog een andere smaak erbij.
Vanaf dit punt kan je kiezen voor verschillende opties... krenten, rozijnen, gedroogde pruimen, dadels, maar ik nam 80% pure chocolade druppels. 
Heerlijk die bittere chocolade smaak en het zoete van de banaan
Mmmm
Let wel op als je deze koekjes gaat maken en normaal koekjes eet met aardig wat suiker, 
zal dit misschien erg tegenvallen.... Voeg dan wat palmsuiker of honing toe


Vaak maak in een keer 2 porties koekjes en vaak met verschillende smaken.
Het andere gedeelte maakte ik met palmsuiker, een snuf kaneel en 50 gram havervlokken...
Ook dat was een heerlijk koekje, krokant en lekker zoet door de palmsuiker!


Geen echte recepten, maar een grove richtlijn!
Veel plezier met je eigen koekje maken

2 opmerkingen:

  1. Lekker, ik krijg er bijna weer zin in om de keuken in te duiken en ook hier de weckpot weer eens te vullen met eigen baksels. Maar ik denk toch dat ik maar even wacht tot het weekend weer in beeld is. Dan zijn er net wat meer eters in huis en da's beter voor de lijn voor vader en moeder ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk lijken deze koekjes me. Ik ga ze beslist een proberen...
    Het is al weer een hele tijd geleden dat ik koekjes bakte... dus de hoogste tijd weer daarvoor.
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen