10 februari 2015

Geboorte- of Kindertraktatie: Marshmellow op een stokje...

Had ik al eens gezegd dat ik Pinterest geweldig vind...
ook dit idee kwam ik tegen...

Ik maakt het op een vrijdagmiddag en 's avonds smulde we ze op tijdens onze family night
Ik maakte meerdere versies, sowieso omdat leuk is, maar ook omdat ik er de mogelijkheid in zag voor een geboortetraktatie. Ik had nog blauwe muisjes staan... super...
Dus neeeee geen blij nieuws ;)

Toen ik foto's ging maken, scheen het licht de keuken in...
Ik had het niet in de gaten en maakte mijn foto's...
Dat doe ik altijd met mijn telefoon, toen ze later op het scherm bekeek was ik blij verrast..... Ik vond de foto zo mooi...


Maar goed terug naar de traktatie...

Je koopt een zak marshmellows, deze steek je op een sateprikker
smelt dan extra pure chocolade 


Zet de spulletjes klaar die je wilt gebruiken om de marshmellows mee te decoreren, 
zet ook iets klaar waar je ze in kan zetten zodat ze kunnen uitharden.


Dip de marshmellows in de chocolade en draai het satestokje rond tussen je vingers zodat het teveel aan chocolade eraf valt/stroomt...
Bestrooi ze dan met wat je ook maar lekker vind :)
Zet ze rechtop om uit te harden.


Als het een traktatie is zou je er bijvoorbeeld 2 
(want onze jongens vonden 1 te klein voor een schooltraktatie ;)..)  
in een plastic zakje kunnen doen met een kaartje er aan...

1 opmerking:

  1. Super idee! Ik zit binnenkort met een verjaardag... dit zou wel eens de traktatie kunnen worden :-)
    Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen