12 oktober 2015

Liebster Award voor Uit Mijn Keukentje

Een tijdje geleden kreeg ik van Bram en Sofie de Liebster Award. Dit is een award die bloggers elkaar onderling geven, om elkaar beter te leren kennen, maar ook om jullie als lezers wat meer info te verschaffen.

Wat leuk dat ik hem nu kreeg! Bedankt Sofie!




Nu de antwoorden :)...

* Wie ben jij en wat zijn je dromen?

Ik ben Ilse, mijn dromen... dromen... Dromen doe ik veel, maar het voornaamste is toch wel dat we gelukkig zijn als gezin. Dat we stuk voor stuk God en onze naaste kunnen dienen op een manier die bij ons past... 

* Wat maakt jou gelukkig?

2 armpjes om me heen en een dikke kus op mijn wang... maar ook spelletjes in de herfst, strandwandelingen tijdens een storm, een net lerend lezend mannetje... ik geloof echt dat het in die kleine dingen zit...

* Wat is je toekomstdroom?

Toekomstdromen, dat klinkt zo groot... heb ik zulke grote dromen wel? Ik zou het erg leuk vinden om een eigen bedrijfje te kunnen hebben, gekoppeld aan mijn blog(s)... een eigen boerderij hebben lijkt me geweldig... daarbij voor een groot deel zelfvoorzienend zijn lijkt me ook super, maar tja... ik ben redelijk nuchter dus besef goed dat dit waarschijnlijk nooit gaat gebeuren... misschien ooit wel eens een boek schrijven...

* Welke huishoudelijke taak vind je absoluut niet leuk?

Uhhmm moet ik kiezen...hahah ik hou echt niet van het huishouden, wat niet wegneemt dat ik het wel doe. Strijken vind ik denk ik het meest vervelend en dweilen, omdat er altijd wel gelijk iemand of een kat overheen loopt...

* Van welk seizoen hou je het meest en waarom?

Oh help... ik hou echt van alle seizoenen... de dore doodse koude winter, met daarin al die gezellige feestdagen...  de lente waar alles uitloopt, nieuw leven.... de zomer met zijn pracht en warmte... de herfst is denk ik toch wel mijn favoriet, misschien omdat ik een herfstkind ben... ik hou van de smaken van de herfst, de kleuren in de natuur, de knusheid binnen.... 
Door mijn werk leef ik wel heel erg in de seizoenen en kijk ook daar altijd uit naar de nieuwe seizoenen en het nieuwe assortiment...want wees nou eerlijk iedere week tulpen boeketten draaien word saai hoor als je dat iedere week doet.. wat leuk dat daarna de pioenrozen komen, de zonnenbloemen, de chrysanten en dan weer de kerst...

* Wat eet je het liefste van dessert?

Iets met chocolade.... liefst chocolademousse, zelf gemaakt van extra pure chocolade... home made tiramisu is een goede 2e ;)

* Wat eet je het liefste als ontbijt?

Heel eerlijk??? Ik ontbijt het liefst niet... eigenlijk ontbijt ik dus ook niet. Dat heb ik nooit gedaan... Nou ja... Van mijn moeder moest ik altijd eten voor ik naar school ging, wat een strijd altijd, op een gegeven moment heeft ze die strijd opgegeven en nam ik voor de pauze om 10 uur iets te eten mee... En eigenlijk ben ik nooit meer gaan ontbijten. Als ik wakker wordt heb ik echt geen trek. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken... Ik drink 's ochtends altijd thee en water. Na 10 uur komt het op gang begin ik met wat fruit. En ja ik weet het is de belangrijkste maaltijd van de dag... ik ken de regels... maar mijn lijf werkt blijkbaar anders... dus ik eet 's ochtends niet.... en ik ben er een grote en gezonde meid mee geworden....
Maar als ik dan ontbijt doe ik dat het liefst na een hotelovernachting, met zo'n heerlijk groot ontbijtbuffet.... Het liefst dan eerst nog even een stukje wandelen en dan genieten van al die lekkere dingen... 

Nu aan mij de taak om weer andere bloggers deze award toe te kennen...

Als eerste Anne of G., een leuke blog en wat geniet ik altijd van je blogs!
Als 2e Blond met een groen geloof, wat een inspirerend en prikkelend blog qua gezond en bewust eten altijd weer.
Als 3e Eten wat de grond schaft, via Instagram leerde ik Alette kennen en haar blog is op moestuin/kookgebied heerlijk om te lezen!

Voor jullie ook een rijtje met vragen... 

Waar komt jouw liefde voor schrijven/delen/inspireren vandaan?
Omschrijf jouw blog in 1 zin en wat maakt jouw blog bijzonder?
Wat maakt jou gelukkig?
Wat is je toekomstdroom?
Welke huishoudelijke taak vind je absoluut niet leuk?
Van welk seizoen hou je het meest en waarom?
Wat eet je het liefste van dessert?
Wat eet je het liefste als ontbijt?

Succes dames!

3 opmerkingen:

  1. Leuk om al die weetjes te lezen...
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke blogje! ik zag u via andere blogster, ik volg meestal blogjes die hebben de zelfde hobbys als ik, ik zal zeker weer hierop terug komen. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuke blogje! ik zag u via andere blogster, ik volg meestal blogjes die hebben de zelfde hobbys als ik, ik zal zeker weer hierop terug komen. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen