14 maart 2016

Roomkaasspread met chorizo en zongedroogde tomaatjes

Op mijn werk proefde ik laatst een heerlijke roomkaaspread...
Daar had ik trek in, maar geen zin om naar de winkel te gaan en wat bleek ik had waarschijnlijk alle ingrediënten in huis... dus leuk om te proberen.


Gelukt???
Ja zeker wel, de smaak is iets anders dan die ik toen proefde, maar kwam dicht genoeg in de buurt om hem vaker te maken :). Dus daarom ook het recept voor jullie...


Recept Roomkaasspread met chorizo en zongedroogde tomaatjes

100 gram neutrale roomkaas
30 gram chorizo
50 gram zongedroogde tomaatjes
1 theelepel Italiaanse kruiden

Snijd de chorizo in kleine blokjes en de zongedroogde tomaatjes in smalle reepjes.
Roer de roomkaas los in een bakje.


Doe alle andere ingrediënten bij de roomkaas en roer het goed door.
Het lekkerst is hij als hij een paar uur in de koelkast heeft gestaan, waardoor de smaken goed in de roomkaas trekken. 



Lekker op een toastje, stokbroodje of een koolhydraatarme cracker. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten