21 september 2016

Carpaccio van vijgen met serranochips


Een tijdje geleden plaatste ik al een receptje met vijgen. Dat waren vijgen uit de oven met serranoham. Vandaag een ander soort voor gerechtje. Een carpaccio, ja je leest het goed.... een carpaccio van vijgen... en dat was me toch lekker!



Hebben jullie zo'n vijg al eens bekeken? Zo mooi qua kleur en al de pitjes... 


Alle ingrediënten combineren heerlijk en het is een klein en fijn voorgerechtje geworden. Ik koos ervoor om hem klein te houden omdat er nog genoeg achteraan kwam. Maar wil je een wat groter voorgerecht, verdubbel dan de aantallen per persoon. 


Recept Carpaccio van vijgen met serranochips
2 personen

1 vijg
handje rucola
1 plakken serranoham
4 walnoten
geraspte oude kaas
Honing mosterd dressing

Verwarm de oven voor op 180 graden, leg de plakken serraonaham op een bakplaat met bakpapier en bak deze krokant (maar niet zwart ;)..) in de oven. Dit zou je ook al eerder kunnen doen. 
Snijd de vijg in zo dun mogelijke plakjes en leg ze netjes neer op een bord. 
Verdeel daaroverheen wat rucola, 
Breek de walnoten wat kleiner en verdeel die over de sla. 
Rasp wat oude kaas over het geheel heen. 
Breek de serranoham in kleinere stukjes en verdeel deze ook over het gerechtje heen. 
Als laatste trek je met een theelepel een streepje dressing langs de vijgen. 


Eet smakelijk!

4 opmerkingen:

  1. Ilse, is het nou 1 plak, of zijn het meerdere plakken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marina, zoals je misschien op de foto;s kan zien, heb ik 4 plakken gebruikt. Groetje Ilse

      Verwijderen
  2. Ik kon het op de foto niet zien.. Maar pas je je recept/ingredienten even aan? Daar staat 1 plakken seranoham ;-) neem aan dat de 4 walnoten wel kloppen.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Martina, nu pas zie ik wat je bedoeld... Het moeten 2 plakken ham zijn. Groetjes Ilse

      Verwijderen