19 september 2016

Tiramisu van wafels met vanilleroom en aardbeien


Je zou op een zondagmiddag zin hebben in tiramisu... Heerlijk...Zeker vers gemaakt... Je weet dat er nog een pakje mascarpone ligt in de koelkast en enthousiast ga je aan het rommelen... Maar dan blijk je geen slagroom in huis te hebben en geen lange vingers. Oei... Lastig... Maar ik MOEST tiramisu... Dus ik ging aan het zoeken en kwam meerdere dingen tegen die als vervanging konden dienen... Zo vond ik wafels, aardbeien en vanillevla (ja dat koop ik met enige regelmaat). Moest ook lukken vond ik... en ja het lukte... We smulde er heerlijk van en nee natuurlijk...het is geen echte tiramisu ;)


Recept Tiramisu van wafels met vanilleroom en aardbeien
2 personen

1 kop sterke koffie
2 eetlepels amaretto
1 theelepel suiker
125 gram mascarpone
125 gram vanillevla 
2 suikerwafels
6-10 aardbeien
cacaopoeder

Zet als eerste de kop koffie, voeg daar de suiker aan toe en roer zodat deze oplost.
Laat de koffie afkoelen en voeg dan pas de amaretto toe. 
Snijd ondertussen de wafels doormidden en in reepjes (werd bij mij best een zooitje).
De aardbeien kan je ook in plakjes snijden.
Maak met een vork de mascarpone los en klop met een garde/vork/spatel de vla erdoor heen. 



Pak een schaal en doop voor de eerste laag de suikerwafels in de koffie.
Verdeel de waffels over de bodem en daaroverheen wat aardbeien. 


Verdeel de helft van de vanilleroom over de eerste laag. 
Herhaal de laatste 3 stappen nog een keer. 


Zet de schaal voor minimaal een uurtje in de koelkast zodat de smaken kunnen intrekken en de tiramisu kan opstijven. 
Bestrooi voor het serveren de tiramisu rijkelijk met een dikke laag cacaopoeder en garneer met nog wat aardbeien. 



Houden jullie ook zo van tiramisu? Zo erg dat je het soms gewoon MOET eten? ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten