24 oktober 2016

Citroen Knoflook Dressing


De smaak qua het maken van eigen dressings heb ik helemaal te pakken :).
Ik ben dol op de combinatie van citroen en tijm. Dat moest ik proberen. 
En wat was ik blij dat ik het probeerde!

Recept Citroen Knoflook Dressing

1 teen knoflook
4 eetlepels olie
1 eetlepel vers of gedroogde tijm
1,5 eetlepel honing
1 eetlepel witte wijn azijn
1 eetlepel citroensap
snuf zout

Als je verse tijm gebruikt, ris dan de blaadjes van het steeltje.
Hak de knoflookteen zo fijn mogelijk. 
Doe alle ingrediënten in bv een schoon jampotje. 
Schud 1 minuut goed hard, zodat alle ingrediënten zich goed vermengen.


Het lekkerst is deze dressing als je hem wat eerder maakt zodat de smaken goed op elkaar kunnen intrekken.



Houden jullie ook zo van citroen en tijm samen? Wel eens in een dressing verwerkt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten