12 november 2016

Bos in details.... #Godsart

Wat hebben we een warme oktober achter de rug... Wij genoten 2 zondagen achter elkaar van het bos...En de zon... want o wat was dat lekker. Ondertussen lijkt dat al weer een tijd geleden. Klagen mogen we nog steeds niet, maar warm is het ook niet ;). 


Beide keren nam ik veel foto's... Deze keer neem ik jullie naar de details... Het bos in het klein.. In het macro. Want ik genieten zo van het maken van macro foto's. Wat macrofotografie is?

Macrofotografie is het fotograferen van kleine dingen.
 Dingen zoals bijvoorbeeld insecten, stampers van een bloem etc. 

Ik vind het super leuk om zulke foto's te maken en zie dan de kleine details van Gods schepping! Er is geen detail wat je niet ziet... Sterker nog, door dat ik met mijn lenzen zo dichtbij kan komen, zie ik details die ik anders nooit gezien had... Kijken jullie mee? 

De lijnen in het blad
Hoe dun zo'n blaadje is
De kleuren die vervagen



Ooit een eikeltje van zo dichtbij bekeken... 
zo dichtbij dat je de zandkorreltjes erop zag ziten



Geweldig om te zien hoe die bladeren veranderen van kleur om vervolgens in te drogen en te verschrompelen... 


De aftakeling komt ook bij deze varen snel.. 
Bruine plekjes en al omkrullend blad.


Hoe vaak lig jij met je neus bijna op de grond?
Niet vaak denk ik... net zoals ik... 
Maar kijk nu toch eens wat een schoonheid...
Ik kan er stil van worden.. 
Normaal zou ik er overheen stappen...
Nu...  nu zie ik het licht... spelen met het wat vochtige gras
De kleuren van de bladeren die samensmelten
De bladeren die door de zon bijna doorzichtig zijn...
En in het midden een beukennootje...



De barst van bomen altijd al mooi gevonden.. maar zo van zo dichtbij.. Is het nog mooier. Al die diepe groeven en de grove structuur! Ik hou ervan :)


Vooruit als afsluiter nog een niet macrofoto ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten