31 augustus 2017

Goodbye Augustus


De maand is voorbij en dus weer tijd voor een terugblik op onze maand... Maar stiekem beginnen we bij de laatste dagen van juli... Vlak voor we op vakantie gingen...


Voller kan je een auto niet proppen... Mijn lief heeft er een groot talent voor en ieder jaar hebben we toch nog plek over. Hoe hij het doet? Geen idee... Maar ik haal dan graag nog wat fruit en groente om nog mee te kunnen nemen :). 


Voor de innerlijke mens moet tijden een autorit ook gezorgd worden en alles stond klaar! Heerlijk altijd als alles klaar staat en je weet de vakantie begint bijna...












We genoten van een heerlijk ontspannen vakantie. Wat waren we blij met onze gratis kaarten voor alle bergbanen. Zo konden we mooi boven op die bergen staan en onze adem laten benemen door het uitzicht richting Oostenrijk en Zwitserland. Super om eruit te zijn en alles even achter ons te laten. Even geen revalidatie, geen werk, geen school, geen verplichtingen. Nou ja eentje dan.... genieten en ontspannen en dat is precies wat we gedaan hebben! Nog nooit hebben we zoveel boeken gelezen en spelletjes gespeeld.


Veel te snel was de vakantie weer afgelopen. Maar na 2,5e week was het toch echt weer tijd om te vertrekken. Tijd om alle wassen te draaien (bedankt lieverd :)), de Sigg-flessen uit te bruisen en onder alle "vakantierommel" ons eigen huis weer te ontdekken ;)




In onze voortuin stond 2 houten stoeltjes. Daar zitten we graag in het voor en najaar om te genieten van de laatste zonnestralen. De stoeltjes zaten voor mij niet erg lekker en waren door gerot. Dus tijd om in de uitverkoop iets nieuws te scoren. Het werd dit bankje, met een stuk erin wat je omhoog kan zetten zodat je een tafeltje hebt. Ik ben er helemaal verliefd op en heb al zin om daar weer middagjes met thee, tijdschriften, de lente of herfstzon en de jongens door te brengen. 



De jongens waren door hun boeken heen en dus was het tijd ook weer tijd om naar de bieb te gaan. Daar heb ik een heerlijke loungestoel en het theeapparaat gevonden. Terwijl de jongens daar zitten snuffel ik in verschillende favoriete tijdschriften. Even rust en bladeren door tijdschriften. Hebben de jongens verzameld wat ze hebben, lezen ze vaak nog even snel een duckie en dan is het weer tijd om naar huis te gaan. Door het op deze manier aan te kleden wordt het normale gehaaste biebbezoekje ineens een klein leuk uitje. 



Bloggen, werken, revalideren, school, het begon allemaal alweer vlak na ons thuiskomen. Erg leuk kreeg ik al bijna gelijk bloggerspost binnen. 2 boeken die binnenkort op mijn blog voorbij zullen komen. 


De jongens gingen weer naar school. Ze startte in groep 5 en 7. Het verbaasd me altijd hoe snel kinderen weer gewend zijn aan het schoolritme. Onze oudste heeft al jaren huiswerk, maar nu had hij ook een agenda nodig om alles in op te schrijven. Hier wordt de klas in het begin van het jaar in begeleid en later in het jaar moeten ze het zelfstandig moeten gaan doen. Dit alles uiteraard als voorbereiding op het voortgezet onderwijs, super dat ze er zo aandacht aan besteden en de kinderen stukje voor beetje zelfstandig maken. Dus oude tijde herleefde hier... toen hij zijn eerste agenda aan het invullen was... 




Heerlijk om weer te wandelen in ons dorp en park! Voor de vakantie liep ik iedere dag omdat ik een trainingsschema had vanuit het revalidatiecentrum. Nu probeer ik 4-5 keer in de week te gaan lopen. 





Woensdagmiddaglunches.. de jongens broodjes knakworst... en ik een salade... Verschil moet er zijn toch :)... maar wie nou meer geluk heeft. Daar zijn de meningen over verdeeld!


In ons dorp was een braderie. Mijn mannen gingen daar gezellig heen. Voor mij ging het niet en ik bleef thuis met een boek in de zon. Ook niet erg ;). Maar ze hadden wel aan me gedacht en kwamen thuis met mosterd en mijn lievelingskaas. Super lief!


Huiswerk werd ook weer gemaakt en dat was wel weer even wennen! Maar ook dat went snel weer voor mijn mannetjes.



We rekken het zomergevoel nog wat langer op en genotenvan de zomerse avonden die we nog kregen in augustus. 's Avonds nog een rondje lopen in de grienden met 2 stuiterende jongens ...
  

Eindelijk ook goed weer om de vuurkorf aan te steken en een avondje met een boek in de tuin en een knetterend vuurtje is op en top genieten. We merken dat we meer en meer de kleine dingen meer gaan waarderen... 


Op de dagen dat ik in het revalidatiecentrum ben, zorg ik de avond ervoor dat ik alvast kook voor die dag. Ideaal, opwarmen of de oven inschuiven en je kan snel en gezond eten. Als ik dat niet doe en ik heb geen fut, gaat toch snel de knop om en zitten we ongezond te eten. Dat willen we niet, dus doen ons best om vooruit te werken!

Bijna gelijk na aankomst startte het revalideren weer. 3 weken ben ik daar nog 3x in de week te vinden, voor diverse afspraken en heel veel trainen. Daarna zal ik er nog 4 weken 1x in de week te vinden zijn. Na mijn vakantie dacht ik heel wat te zijn en mijn trainingsschema ging best wel goed. Tot ik een nieuw trainingsschema kreeg... oefff dat viel even vies tegen en dan besef je gelijk ik ben er nog lang niet. Ondertussen is echt wel duidelijk dat ik altijd last zal houden van mijn chronische rug en bekkenpijn. Hoeveel me dat beïnvloed heeft te maken met hoe ik mijn leven indeel en er mentaal mee omga. Gelukkig maak ik grote stappen in belastbaarheid en ben ik dankbaar voor wat ik ondertussen meer kan dan aan het begin van het traject. Ook heb ik mentaal een enorme stap gemaakt en zit super lekker in mijn vel. Ja dat kan!, ondanks dat ik dagelijks te maken heb met pijn. Een andere mindset waardoor ik leer (met vallen en opstaan) te genieten van kleine dingen, maken dat we beseffen dat we binnen mijn grenzen veel leuks moeten doen. De afgelopen maand/weken is dat goed gelukt! Ook niet heel moeilijk met de vakantie. Nu doen we ons best om ons geluk en plezier uit kleine dingen te halen en het gevoel vast te houden. Dat lukt tot nu toe goed.

Hebben jullie een leuke maand gehad?

3 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen over je vakantie. Succes met het revalideren. Je hebt wel doorzettingsvermogen. Goed hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het revalideren je ook echt verder brengt en dat je door een goede mindset (weer) kunt genieten van de dingen

    BeantwoordenVerwijderen