24 augustus 2017

Goodbye Juli

Juli is voorbij gevlogen... 
Ondertussen is augustus al een eind op weg, maar ik neem jullie eerst nog even terug mee naar onze eerste zomer maand!


We waren erg verbaasd om zo "laat" nog zulke kleintjes tegen te komen. Extra genieten tijdens een wandelingetje. 



Mijn schoonouders hebben een (hele) grote tuin en daar is het zo lekker! Echt genieten! Op het terras of in het gras in de zon. 



In huis wat meer zomerse decoratie.... Deze stenen namen we andere jaren met wandelen mee... mooie herinneringen onder deze stolp



Zo groot en tegelijk nog zo klein... Hoe lang blijven ze nog zo intens knuffelen met je? Geen idee.. dus geniet van iedere knuffel die ik krijg :)




Toffe kaart gehad en mooie qoute om de zomer in te gaan!


Ik ben dol op thee, warmte en Hema mokken... Dus deze foto zegt alles... Deze mok is favoriet... GOOD VIBES :)...



Voor de zaak vulde ik doosjes met chocolade als mini bedankjes. 




De jongens deden judo examen en konden allebei flink stijgen en waren erg blij met hun nieuwe band/slip. Wij uiteraard apentrots 


Vlak voor de vakantie kwam deze foodybox nog binnen. Altijd leuk om mee aan de slag te gaan. Dus na binnenkort kunnen jullie reviews verwachten en receptjes. 



Met mijn nieuwe trainingsschema proberen we iedere dag een halve minuut meer te wandelen en zo mijn belastbaarheid wat te vergroten. En het lukt. Zwaar is het wel, maar we komen er wel!



We vierde een leuke verjaardag en gaven een leuk kadootje... Tenminste vonden wij en de jarige ;)



Ik kreeg nog meer bloggerspost... Een tof boek, die mee mocht op vakantie en ja die recensie komt ook nog online ;)



Voor onze vakantie maakte ik voor de jongens een kadopakketje. De vakantie is anders dan anders en we besloten ze daar wat extra kadootjes voor te geven. 



Hele dagen liggen gaat uiteraard ook niet, dus ineens had in zin en energie om een leuke DIY te testen. Die kan je verwachten zo vlak voor de herfstvakantie, want het is een DIY voor kids. 



Het voelt zo luxe om je strijk weg te brengen en een paar dagen later glad gestreken op te halen. Het kost wat moeite om te vragen, maar de liefde waarmee het gedaan wordt is voelbaar. 



We namen afscheid van 3 lieve juffen en een locatie. Vanaf volgend jaar zal onze jongste naar de bovenbouw gaan en dus ook een andere locatie. Voelt gek om zoiets af te sluiten. 


Samen wandelen met 1 van de kinderen is ook heerlijk! Even 1 op 1... en zo hoor je nog eens wat ;)



Heel langzaam en op het grootste gemak begonnen onze vakantie voorbereidingen en genoten van de vakantiepret. Zo bepaalde ik samen met onze oudste de route en tekende we hem uit op een ANWB kaart. 


Er werden al wat spullen verzameld... en zo door de weken heen werd alles verzameld



Van warm weer wordt je lui, blijkt maar weer... zo bewijst deze kat ;)



Voor de jongens maakte ik wekelijks een klein lijstje met klusjes waarmee ze wat extra dingen konden verdienen. Helemaal leuk aangezien we niet zo heel veel konden en een beetje hulp en een doel is dan wel prettig. 


Onze mannen verdiende op een regenachtige zaterdag wel iets leuks na een week binnen zitten.. En gingen naar de bios! 



Mijn schoonmoeder was jarig en ik dook hun heerlijke tuin even in met mijn camera... Zo lang geleden... en gelijk even bewegen op een verjaardag waar je anders heel lang zou zitten


Een bewogen foto... maar zo'n tof moment. Over een bruggetje zagen we dit egeltje aan komen waggelen en liep recht op ons af. Ging iets opzij en liep zo langs ons. We stonden met open mond elkaar aan te kijken. 


Hoera ik behaalde een mijlpaal met het wandelen. Ik kon langer lopen en liep in dit heerlijke park waar ik veel wandelherinneringen heb liggen..


De vakantie voorbereidingen kwamen op stoom... De TomTom werd geupdate, het sd-kaartje van de camera leeg getrokken en al die foto's gelijk op een externe harde schijf gezet. Maar ook werden er spullen verzameld en ingepakt. Dit alles in een heel laag en rustig tempo met veel rusten tussendoor.


Bij het revalidatie centrum gaat het rustig verder en maak ik stappen in belastbaarheid en mentaal ook. Helaas wordt wel steeds duidelijker dat ik altijd een bepaalde pijn zal blijven houden. Hoe me dat belemmert, dat hangt af van veel dingen, maar ook hoe ik mijn leven indeel en hoe ik voor mijn lichaam zorg. In juli had ik ook een terugval, duurde gelukkig niet heel lang en de weg omhoog is weer ingezet! Het troost me dat ik weet dat alles op Gods tijd goed zal komen. Op wat voor manier dan ook. Maar Zijn manier en tijd is goed! Dat maakt dat ik het los kan laten en bij Hem kan laten ... 


Hoe was juli voor jullie?



2 opmerkingen:

  1. Wat een mooi verzameling van momenten! De egel foto is leuk!!! Leven met pijn is erg. Ik bid dat je je weg erin mag vinden met God.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ilse,
    Wat leuk om te zien wat jullie allemaal hebben gedaan in juli.
    Mooie momenten met je gezin, in je revalidatie en de mensen om je heen die er voor je zijn.
    Heel veel sterkte met het verdere proces.
    Het is in Zijn hand.

    Groetjes Marja van Waveren

    BeantwoordenVerwijderen