15 september 2017

Handige app: Stocard

Ik heb niet veel apps op mijn telefoon en die ik heb moeten echt functioneel zijn of super leuk zijn ;). Tegenwoordig heb ik altijd mijn pinpasje en rijbewijs in het hoesje van mijn telefoon zitten. Hoe vaak gebeurd het niet dat ik in X winkel sta en ik de vraag krijg: "heeft u een klantenpas mevrouw" ja ze zeggen al mevrouw tegen me ;)... En dan moppel ik iets in de trant van ja thuis... Niet altijd erg, maar soms krijg ik dan niet de punten of geen korting. Tijd voor actie... Ik kwam de app Stocard tegen. En echt hij is super simpel en gewoon goed! Ik laat hem je vandaag zien.....


Als je hem opent kan je heel simpel via het zoekschermpje zoek naar jouw bedrijf/pas



Je klikt op het bedrijf. In dit geval de kruidvat. Je camera opent zich en daarmee scan je je streepjescode


Lukt dat niet of heb je een kaart zonder streepjescode, dan kan je de code die op je kaart staat ook handmatig invoeren. Vervolgens kan het nummer controleren en opslaan. 


Alle kaartjes in mijn portemonee ging ik zo af. Alleen onze biebpasjes konden niet, want die worden anders verwerkt in onze bieb. Maar in theorie zou je zelfs deze kunnen invoeren.

Alle kaarten die ik heb, heb ik ingevoerd en zijn klaar voor gebruik. Als ik in de winkel sta, open ik de app, druk op de winkel waar ik sta en laat mijn telefoon scannen. Niet alle winkels kunnen vanaf je telefoon scannen, maar ze kunnen ook handmatig de code invoeren. 


Ik heb de app ondertussen aardig wat weken in gebruik en het bevalt goed! Sommige winkels moet hij gescant worden en bij anderen scannen ze van mijn telefoon. Ook kreeg ik geen gekke gezichten. Van vriendinnen kreeg ik de vraag of dat niet een hele grote app is... nee nog geen 50 mb ideaal! 



Kende jij deze app al? Welke apps zijn voor jou onmisbaar?!

2 opmerkingen:

  1. Ik ken deze app wel, maar heb hem niet op mijn telefoon. Ik kom bijna elke dag wel iemand tegen aan mijn kassa die een bonuskaart via de telefoon heeft. Helaas kan ik ze niet scannen, maar wel intypen. Dat vind ik niet erg, wat ik wel lastig vind is als de klant nog op zijn mobiel de app moet opzoeken.
    Zelf heb ik dus niet die app, ik vergeet meer mijn mobiel mee te nemen dan mijn portemonnee...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi ILse, wat handig deze tip over de app stocard. Die ga ik zeker even op mijn telefoon zetten. Ik heb verschillende apps op mijn telefoon, maar zonder buienalarm kan ik echt niet.Niet te verwarren met buienradar. Deze stel je in op je woonplaats en je krijgt een goed overzicht (van het komende uur)wanneer het gaat regenen en hoeveel regen er valt. Ideaal als je vaak fietst naar school en werk. Lieve Ilse,een heel mooi weekend met niet teveel regen. Groetjes van Ineke.

    BeantwoordenVerwijderen