14 september 2017

Vakantie terugblik ~ Chiel

Vakantie verhalen zijn leuk... in deze serie geef ik jullie dmv diverse gastbloggers een mogelijkheid om mee te lezen over hun vakantie... Chiel vertelt vandaag hun vakantieverhalen, met een verrassende twist!


Hoe was je vakantie? 
Wanneer mogen we weer? Onze vakantie was heerlijk! We zouden eigenlijk naar Drenthe op vakantie gaan. Want waarom zou je uren rijden als de kinderen daarna de speeltuin of het zwembad het allerleukste vinden? De dag voordat we zouden vertrekken werden we toch wat onrustig over het weer. We hadden zo’n zin in een echt relaxte vakantie. Toen ik de kar aan het inpakken was apte ik mijn vrouw; neem voor de zekerheid even de alcoholtest en een wegenkaart mee! En ’s avonds om 20.00 uur besloten we dat we naar Frankrijk zouden gaan. Een overnachting in een F1hotel geboekt en op avontuur!

Wat was het allerleukste wat je beleefde?
Het was heerlijk om iedere ochtend uit een droge tent te stappen op droog gras. De kinderen sliepen steeds de hele nacht door en bleven ook 'smorgens vroeg rustig. Voor velen van jullie misschien heel normaal, maar onze kinderen zijn altijd erg vroeg wakker en dan gelijk ook echt wakker.

En was er misschien ook iets niet leuk?
Alles was leuk, behalve dat het de laatste dag regende en we toch nog met een natte tent naar huis moesten. Maar met een grasveld om de hoek is dat eigenlijk helemaal niet erg.

Ik vind vakantie altijd bij uitstek geschikt om als gezin/stel weer te “resetten”... weer compleet de focus op elkaar en even geen stoorzenders van buitenaf. Beleven jullie dat ook met vakantie en hoe geven jullie dat vorm?
De vakantie is inderdaad een soort resetten. We hebben altijd het gevoel dat we onze kinderen weer terug krijgen tijdens schoolvakanties. Maar ook dat je bent aangewezen op elkaar is gewoon gezellig en goed voor het gezin. Samen afwassen, wasjes doen, boodschappen doen. Geen tv, weinig wifi. Heerlijk.

Eten is op vakantie altijd een beetje anders, wat hebben jullie gegeten? Hoe koken jullie op vakantie? Of doen jullie dat misschien wel niet?
Wij hebben een tweepits gasstelletje en geen elektriciteit. Dus dat is een goed excuus om veel macaroni, potvoer en ravioli te eten. En als op stap waren lekker op een kleedje stokbrood met pasta en brie enzo eten. Iedere dag vers brood op de camping, das bijna luxer dan thuis. 😊 En ik weet het niet zeker, maar volgens mij is de koffie die we zelf zetten op de camping lekkerder dan die thuis uit het apparaat komt.

Wat heeft afgelopen vakantie de meeste indruk gemaakt op je?
Dat je gewoon naar Frankrijk kan gaan zonder files en ongelukken. Dat blijft altijd weer een wonder en heel bijzonder.

Had je van tevoren een beeld van deze vakantie? Zo ja is deze uitgekomen?
We wilden vooral rust, mooi weer en elkaar weer terug vinden. Dat is gelukt zonder daar al te veel kilometers voor te moeten rijden.

Als ik naar dezelfde streek op vakantie zou gaan, waar zou ik dan zeker heen moeten?
We zouden zelf niet meer naar deze streek teruggaan denken we. Als overnachting of voor een paar dagen onthouden we deze camping in Saint Bernigne zeker wel. Rustig, prachtig en alles precies goed. Maar tijdens een bezoekje aan het dorpje Cluny merkten we dat de bergen of minstens heuvels toch wel fijner zijn na 8 uur rijden. Gewoon een camping in de heuvels/bergen en niet in de grote vlakte ernaast.

Als wij terug rijden van onze vakantie dromen we vaak al stiekem een beetje over volgend jaar… Doe jij dat ook? En waar gingen jouw dromen over op de terugweg?
Als we weer 8 uur in de auto gaan dan liever ook terecht komen in de bergen. Maar met de weinige voorbereiding die wij uiteindelijk maar hebben gehad zijn we nu dik tevreden. En persoonlijk zou ik liever naar een Duitstalig land gaan. In ‘t Frans gaat het toch een stuk knulliger allemaal.

________________

Chiel, ik moet wel een beetje gniffelen om jouw blog! We hadden van tevoren even contact en het zou simpel in Nederland en lekker kort rijden worden. Toen ik deze blog bewerkte en ineens Frankrijk voorbij zag komen....moest ik wel even lachen. Super om te lezen dat jullie het goed gehad hebben en ik snap super goed dat je met 8u rijden liever echt in de bergen zit ipv in een groot dal! Bedankt voor het meedoen.

1 opmerking:

  1. Klinkt als een goeie vakantie. Mooi dat het jullie lukte om elkaar weer terug vinden.

    BeantwoordenVerwijderen