19 september 2017

Vakantie terugblik ~ Deborah

Vakantie verhalen zijn leuk... in deze serie geef ik jullie dmv diverse gastbloggers een mogelijkheid om mee te lezen over hun vakantie... Vandaag neemt Deborah ons mee naar een camping 35 minuten vanaf hun huis. Deborah blogt op www.kijkmomentjes.nl over zaken die haar bezig houden.


Hoe was je vakantie? 
Onze vakantiebestemming was maar liefst 35 minuten rijden vanuit onze woonplaats Gorinchem. We zijn neergestreken op camping de Heigraaf in Woudenberg. Een christelijke camping met het Henschotermeer op een steenworp afstand. Evenals vorig jaar kampeerden we in de vouwwagen van mijn ouders. Ze kwamen mee om samen met ons de boel op te zetten en aan het eind van de vakantie hielpen ze ook weer mee afbreken. Wij hebben niet geklaagd, dat snap je wel.

De jongens waren gelijk bij aankomst helemaal in de gloria met de zandbak en de draaimolenfietspaardjes, ik denk dat ik ze zo het beste omschrijf, haha! Het leven buiten is sowieso heerlijk op een camping. En al helemaal als het mooi weer is. We zagen de jongens steeds bruiner worden. En was het niet van de zon, dan was het wel van het zand. De tweede week was het wat minder mooi weer, maar we waren al lang blij dat het meestal gewoon droog was.

Vorig jaar was ik ontzettend moe van onze vakantie. Dit jaar was vele malen beter. Het verschil, één jaar ontwikkeling in het leven van onze jongens. Waar ik vorig jaar voortdurend op moest letten en in moest grijpen om van alles op te lossen en te voorkomen, konden de jongens dit jaar al heel veel meer en zelfstandiger hun weg vinden. De nachten waren beter en soms, heel soms, sliepen ze zelfs uit tot half acht!

Wat was het allerleukste wat je beleefde?
Op een woensdagavond in juli stegen er drie luchtballonnen op vanaf een veld achteraan op de camping. Ik vond het grandioos! We zaten daar van dichtbij toe te kijken hoe de enorme ballonnen zich met lucht vulden. Er mochten zelfs nog even mensen in de ballonnen lopen. Vervolgens gaan die branders aan en komt de ballon omhoog. Met een zweempje jaloezie zag ik de mensen die mee mochten in de mandjes klimmen om vervolgens over onze hoofden de lucht in te gaan met ongetwijfeld een prachtig uitzicht. Naast me hoor ik mijn kleuter zeggen: ‘Mama, volgende keer wil ik ook mee!’

En was er misschien ook iets niet leuk?Ik ben er zo één die er iedere nacht uit moet voor de w.c. Dat vind ik dus niet leuk op een camping, oké ik zag nu wel de konijntjes en de egeltjes... De nachten waren meestal ook gebroken doordat er een klein jongetje even wakker werd of schrok. Er was één nacht waarin het onweer bijzonder hard tekeer ging en die nacht kwam er niet zo veel meer van slapen terecht. De koffie was wat mij betrof niet aan te slepen de daaropvolgende ochtend.

Ik vind vakantie altijd bij uitstek geschikt om als gezin/stel weer te “resetten”... weer compleet de focus op elkaar en even geen stoorzenders van buitenaf. Beleven jullie dat ook met vakantie en hoe geven jullie dat vorm?
Eén jaar verder in de ontwikkeling van onze kinderen maakt best we heel veel uit! Ze kunnen al zo veel meer zelfstandig! In tegenstelling tot vorig jaar, heb nu ontzettend genoten van ons gezinnetje en ook al moest ik er nog 1 tot 3 keer uit per nacht, het was toch vele malen beter vol te houden. Mijn schoonouders hebben ook nog 3 dagen op de camping gestaan en dat gaf mij en Tijmen de gelegenheid om bijvoorbeeld een keer een wandelingetje samen te doen. Heerlijk! Dat idee van resetten herken ik nog niet zo, misschien als de kinderen wat ouder zijn steeds meer een eigen leventje hebben?

Eten is op vakantie altijd een beetje anders, wat hebben jullie gegeten? Hoe koken jullie op vakantie? Of doen jullie dat misschien wel niet?Mijn man kookt meestal bij ons. De kids zijn dan voor mij en dan is er op een gegeven moment gewoon eten, heerlijk! We hebben van alles op. Twee campinggaspitjes is niet geweldig veel, maar we hebben goed gegeten. Gebakken aardappeltjes, éénpansgerechten, eenvoudige stukjes vlees, pannenkoeken (natuurlijk), pasta (natuurlijk), wraps en salades. 



En als we even makkelijk wilden, dan haalden we friet bij de Dubbellekkerdekker, zo’n Engelse dubbeldekker die ze gebruiken als snackbar. Superleuk! 

Wat heeft afgelopen vakantie de meeste indruk gemaakt op je?
Tja, dat waren toch die luchtballonnen 😉

Had je van tevoren een beeld van deze vakantie? Zo ja is deze uitgekomen?
Niet echt. We hebben gewoon twee heerlijke weken gekampeerd. Leuke gesprekjes met andere kampeerders gehad en af en toe meegesnoept van het animatieprogramma dat de camping aanbied.

Als ik naar dezelfde streek op vakantie zou gaan, waar zou ik dan zeker heen moeten?
De Utrechtste heuvelrug…Tja, wat zou ik aanraden… Wij hebben genoten bij het Henschotermeer. Heerlijk zwemmen en spelen met zand!

Welke foto dekt voor jou het meeste het vakantiegevoel van deze vakantie? En vertel eens waarom.



Ook al ben ik geen fan van het verzamelen van spullen en het insmeren en zwemklaar maken van de kinderen. Als ik ze dan zo zie genieten van het spelen in het meer, dan weet ik weer waarvoor ik het doe. En aan het water zitten heeft ook iets ontspannends. Moet ik er wel bij zeggen dat ik dat alleen vind als het niet te druk en te warm is. Deze foto nam ik rond een uur of 17:00 op een niet super stralende dag.

Als wij terug rijden van onze vakantie dromen we vaak al stiekem een beetje over volgend jaar… Doe jij dat ook? En waar gingen jouw dromen over op de terugweg?
In één woord: Bergen!
 ________________
Leuk om je vakantieverhaal zo te lezen. Jullie hebben genoten, op de nachtelijke bezoekjes aan de toilet of de wakkere kids na. En volgend jaar bergen... iets verder dan 35 minuten, maar ik snap je helemaal ;)!

1 opmerking: