15 februari 2018

Couple blog... *Matthijs

In deze maand valt Valentijnsdag. Uiteraard is dat een geweldig commercieel gebeuren. Maar net als met Vader en Moederdag, vind ik het toch een dag om eens extra na te denken over de liefde. En nee daar hoeft geen grote bos rode rozen bij... Nou ja... we zullen natuurlijk niet klagen als die komt ;). Het leek mij leuk om jullie een inkijkje te geven bij een stel. Deze maand kan je 4 blogs verwachten. 2 stellen vertellen over hun partners en hebben dat onafhankelijk van elkaar gedaan. 

Gisteren vertelde Jeanine over haar Matthijs... Vandaag is Matthijs aan de beurt om te vertellen over de liefde van zijn leven. 


Ik ben Matthijs, 23 jaar en mijn vriendinnetje Jeanine is 22 jaar. Ofja vriendinnetje.. verloofde! Ik heb met drie collega’s een eigen bedrijf en zij studeert bestuurskunde in Tilburg. Mijn hobbies zijn kitesurfen, skieen of een avondje gamen.

Hoe lang zijn jullie samen?
We zijn nu bijna 7 jaar samen.

Hoe hebben jullie elkaar ontmoet?
We hebben elkaar ontmoet op de middelbare school. Ik zat toen in mijn laatste jaar van de HAVO en volop bezig met het leren voor mijn eindexamens. Volgens mij was de eerste keer dat Jeanine me opviel in de aula van de school. Ik zat toen met wat vrienden aan een tafel de dames aan een andere tafel te bestuderen en toen stond ze daar. Ze viel me meteen op door haar krullen. Volgens mij heb ik toen voor het eerst ‘hoi’ tegen haar gezegd op het eindgala. Alleen heb ik haar daarna niet meer gesproken.. oeps! Gelukkig was zij daarna zo dapper om contact te zoeken via msn! Hierna hebben we nog een aantal keer samen gefietst vanuit school maar vooral heeeeeel erg veel gekletst via sms of msn. Uiteindelijk heb ik aan haar gevraagd of ze mijn vriendinnetje wilde zijn! Het is allemaal zo snel gegaan..

Wat is de leukste eigenschap van je partner?
Haar leukste eigenschap is haar vrolijkheid. Je kunt goed met haar lachen of gek doen en ze wil altijd voor een goede sfeer zorgen. Soms is het zelfs een klein beetje akward als ze het in het bijzijn van anderen doet!

Wat bewonder je je aan je partner?
Ik bewonder haar maatschappelijke betrokkenheid. Ze staat altijd klaar voor anderen en wil veel maatschappelijk werk doen. Ze is er voor ouderen, gehandicapten en iedereen die steun kan gebruiken. Ikzelf vind dat een stuk moeilijker dus ik bewonder haar daar in.

Als je iets zou mogen veranderen aan je partner, wat zou dat dan zijn?
Soms iets meer doorzetten haha. Ze wil heel veel dingen of kan soms iets echt wel maar zet dan niet genoeg door om het doel te bereiken.


Wat is jouw perfecte avondje uit?
Ik ga het liefst samen lekker uit eten! Helemaal leuk als het ook nog als verassing gebeurt. Het liefst aan de kust zodat we ook nog romantisch een rondje kunnen lopen in het donker! Verder vind ik het ook gewoon heerlijk om samen thuis een diner klaar te maken en daarna gezellig een filmpje te kijken. Als het maar lekker met zijn tweetjes is.

Hoe wordt jij het liefst verrast?
Haha dat is dus bijvoorbeeld een onverwacht etentje of een wandeling in de natuur. Verder vind ik het heerlijk om gewoon een avondje rust te hebben. Door mijn drukke baan en alles wat we nu moeten organiseren voor onze bruiloft hebben we weinig tijd voor elkaar of onszelf. Ik vind het heel fijn om samen met onze eigen dingetjes bezig te zijn en ondertussen lekker kunnen kletsen. Oja, een dagje strand om de kitesurfen is ook niet verkeerd! 😉

En je partner, hoe kan je die verrassen?
Ik denk door gewoon een avond de tijd voor elkaar te nemen. Ze kan erg genieten van bijvoorbeeld een diner wat ik voor haar maak en dat we dan veel met elkaar kunnen praten zonder door anderen gestoord te worden. Of juist een onverwachte date. Ze vind het romantisch als ik uit mezelf dingen organiseer ;-p.

Wat wil je aan je partner vertellen?
Ik ben onwijs gelukkig met jou en ik ben blij dat jij degene bent met wie ik al mijn liefde en leed kan delen. Niemand zou beter bij me passen en niemand begrijpt me zoals jij dat doet. Ik geniet van al het moois dat we al hebben meegemaakt en ik kijk uit naar onze toekomst als getrouwd stel! Je bent de beste!

_____________________________

Matthijs wat ontzettend leuk om je antwoorden te lezen. Mooi hoe jullie naar elkaar kijken. Heel veel zegen voor jullie trouwdag! Ik moest stiekem wel grinniken omdat je haar wat meer doorzettingsvermogen toewenst, gelukkig had ze dat wel toen jullie elkaar leerde kennen ;).  

1 opmerking: